Пловдив винаги е бил на първите три места от областите с най-много катастрофи и най-много жертви у нас – заяви в интервю за Радио Пловдив председателят на Българската асоциация на пострадали при катастрофи Владимир Тодоров.
Според него за това има обусловени причини, като тази, че Пловдив е вторият град по жители в страната, както и че през областта преминава АМ „Тракия“.
„В Пловдив има два критични пътникови участъка – Пловдив-Асеновград, който след обновяването му не е толкова критичен, и Пловдив-Карлово, по който стават много катастрофи“ – изтъкна Тодоров.
Според него отделно от това, в Пловдив няма нито една стационарна камера за скорост. „Видяхме какво се случи, когато караш по бул. „Руски“ с над 100 км в час“ – подчерта Тодоров. Той сподели, че България е на второ място след Румъния по брой загинали в автокатастрофи. У нас загиналите са 78 души на 1 млн. население. Средно за ЕС този показател е 44, а в скандинавските страни загиналите са само 25 души на 1 милион население.
„За да намалим жертвите, трябва да подобрим инфраструктурата, да повишим нивото на обучение на младите шофьори, да се въведат камерите в големите градове, да се засича среден път по време на магистралите и други“ – изброи Тодоров.

Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...
Хиляди протестираха срещу бюджетът за 2026 г., което говори , че се е повишило общественото напрежение и то не само от гледна точка на бюджет, а очевидно от гледна точка на управление като цяло, коментира Евелина Славкова от Изследователски център "Тренд" . "Бюджетът беше фокус, но със сигурност имаше и нещо повече, това не изглеждаше като..