Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка, коментира в програма "Ден след ден" споразумението за новите шофьорски книжки в ЕС, според което се въвежда двегодишен изпитателен срок за млади шофьори, както и сваляне на минималната възраст за шофьори на автобуси и камиони.
Той обясни, че в ЕС има различни системи за обучение, като ние сме закачени към най-добрата - немската система, докато в френската например, обучението започва на 15 години и има шофиране, съответно с придружител до 17 години и както редица други ограничения във всяка една отделна държава в съюза.
Така че това това понятие, което в момента е сложено -"двугодишен изпитателен срок" е много неясно. Нито е добре формулирано, нито пък се знае по какъв начин то ще ще бъде изпълнено за определените държави, защото има разминаване в процеса на обучение. В тези предложения има доста неща, които некореспондират с начина на обучение в момента. Не е много ясно какво точно означава двугодишен срок. Има текстове, които лично за нас, хората, които се занимаваме с обучение, се бият един спрямо друг. Наприме текста, че на 18 години ще може да управлявате товарен автомобил. Това не е новост, защото и в момента това нещо е възможно. Само, че трябва да имаме допълнителната обучителна програма по Наредба 41 и тогава, когато човекът е изкарал така наречените часове от порядъка на 280 или 340 часа, в зависимост от периода и време на обучение, той може и на 18 години да шофира. Но как ще бъде адаптирано това поведение на водача в тези две години, когато той има Б категория и се качва на камиона с С категория. Така че тези два текста се бият, коментира Иванов.
По думите му хората в момента бягат, защото това допълнително обучение струва финанси и вместо държавите да видят как могат да облекчат този финансов процес като подпомогнат хората, които искат да станат професионални водачи, те мислят че с намаляване на възраста ще получат някакъв по-добър ефект.
Според него през последните години в България се смениха 24 министъри, но никои не реши въпроса с полигоните, а даже са премахнати и всичките площадки, които е можело да се адаптират към новите изисквания.
Ние говорим за европейски критерии, които да бъдат уеднаквени, каза още Иванов
Той разкритикува промените, които влезнаха преди четири месеца с новата Наредба и изрази надежда да бъдат отменени от новия министър, защото те не са в полза на обучението на курсистите.
Ние сме новатори на глупости, опитваме и после си поливаме главата. Но някой трябваше да вземе някакви пари, коментира още Иванов.
Повече по темата може да чуете от прикачения звуков файл.
Иво Инджев представя утре новата си книга "Остродумия" в столицата. А днес навършва 70 години и е събеседник в следобедната програма на Радио Пловдив "Ден след ден". Разговорът с него е не само за историите, включени в книгата, но и по актуалните политически теми. Книгата е с обем от над 600 страници, с твърди корици, на издателство "Сиела"...
Утрешното гласуване на втория вот на недоверие заради корупция към правителството „Желязков“ няма да успее, въпреки че ДПС-ДПС оттегли подкрепата си за управлението, коментира пред Радио Пловдив социологът от „Алфа Рисърч“ Павел Вълчев. Според него ДПС на Ахмед Доган е в трудна ситуация и няма силен ход, независимо дали подкрепя кабинета и има..
В програма "Точно днес" говорим за втория вот на недоверие към кабинета с политолога Любомир Стефанов , с него анализираме и политиките на ДПС-ДПС, както и появата на новите парии "България може" и "Непокорна България". Политологът каза в началото, че този вот ще е неуспешен, въпреки последните турбуленции. " Изглежда, че у нас този инструмент..
В Бачковския манастир тече усилена подготовка за посрещане на поклонниците за Великден. На втория ден след Възкресението там се провежда най-старото литийно шествие у нас. Хиляди миряни от цялата страна и чужбина се включват в поклонническия път на чудотворната икона на Света Богородица до местността Клувията. През годините миряните споделят, че..
В сряда запазваме внимание към важните финансови новини на седмицата, преди да настъпят празниците. Говорим за готовността да влезем в еврозоната от 1 януари 2026, за митата, които Доналд Тръмп налага и за очакванията за ЕС, свързани с този финансов механизъм, ползван активно от САЩ - коментар на финансовия анализатор Цветослав Цачев ...