Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка, коментира в програма "Ден след ден" споразумението за новите шофьорски книжки в ЕС, според което се въвежда двегодишен изпитателен срок за млади шофьори, както и сваляне на минималната възраст за шофьори на автобуси и камиони.
Той обясни, че в ЕС има различни системи за обучение, като ние сме закачени към най-добрата - немската система, докато в френската например, обучението започва на 15 години и има шофиране, съответно с придружител до 17 години и както редица други ограничения във всяка една отделна държава в съюза.
Така че това това понятие, което в момента е сложено -"двугодишен изпитателен срок" е много неясно. Нито е добре формулирано, нито пък се знае по какъв начин то ще ще бъде изпълнено за определените държави, защото има разминаване в процеса на обучение. В тези предложения има доста неща, които некореспондират с начина на обучение в момента. Не е много ясно какво точно означава двугодишен срок. Има текстове, които лично за нас, хората, които се занимаваме с обучение, се бият един спрямо друг. Наприме текста, че на 18 години ще може да управлявате товарен автомобил. Това не е новост, защото и в момента това нещо е възможно. Само, че трябва да имаме допълнителната обучителна програма по Наредба 41 и тогава, когато човекът е изкарал така наречените часове от порядъка на 280 или 340 часа, в зависимост от периода и време на обучение, той може и на 18 години да шофира. Но как ще бъде адаптирано това поведение на водача в тези две години, когато той има Б категория и се качва на камиона с С категория. Така че тези два текста се бият, коментира Иванов.
По думите му хората в момента бягат, защото това допълнително обучение струва финанси и вместо държавите да видят как могат да облекчат този финансов процес като подпомогнат хората, които искат да станат професионални водачи, те мислят че с намаляване на възраста ще получат някакъв по-добър ефект.
Според него през последните години в България се смениха 24 министъри, но никои не реши въпроса с полигоните, а даже са премахнати и всичките площадки, които е можело да се адаптират към новите изисквания.
Ние говорим за европейски критерии, които да бъдат уеднаквени, каза още Иванов
Той разкритикува промените, които влезнаха преди четири месеца с новата Наредба и изрази надежда да бъдат отменени от новия министър, защото те не са в полза на обучението на курсистите.
Ние сме новатори на глупости, опитваме и после си поливаме главата. Но някой трябваше да вземе някакви пари, коментира още Иванов.
Повече по темата може да чуете от прикачения звуков файл.
Повечето българи отчитат увеличение на цените в търговската мрежа, за разлика от политиците. Има ли спекула и колко адекватни са набелязаните мерки срещу нея по пътя на България към еврозоната? Според икономиста Румен Гълъбинов през последните два месеца се забелязва увеличение на цените на някои хранителни стоки в търговската мрежа. Това бе и..
Големите ремонти по пловдивските булеварди и улици, които са на стойност над 85 милиона лева, ще приключат до началото на новата учебна година. Това заяви в интервю за Радио Пловдив заместник-кметът по строителство и инвестиции инж. Хакъ Сакъбов. По думите му, засега няма обективни причини за забавяне на започнатите в началото на юли дейности...
Три протеста – пред Съдебните палати в София, Пловдив и Бургас срещу решението на съда в Несебър да пусне под домашен арест 18-годишния Никола Бургазлиев, прегазил на тротоара в Слънчев бряг двама възрастни и три деца. По темата говорим с Нинелла Върбанова от сдружение „Ангели на пътя“. Върбанова каза, че целта е да покажат тяхното отношение и на..
Планетариумът с астрономическа обсерватория в Смолян отбелязва скоро половин век от създаването си. За годишнината, но и за летните школи, които се провеждат разказа директорът на Планетариума Цветелина Генчева. В програма "Точно днес" на Радио Пловдив тя обясни, че 50-я юбилей ще се чества в продължение на три дни - от 5 до 7 септември...
В началото на този месец Общинският съвет на Пазарджик с пълно мнозинство върна на Регионалния исторически музей изложбена зала, която му е била отнета преди 30 години и превърната в кафене, а после и в пицария. Недоволни от това решение на местния парламент, служители на частна фирма, ползвала залата за заведение, си позволиха вандалски акт..