Експерти прогнозират до 17% свиване на печалбите на европейските производители като следствие от тези мита.
Задава ли се поредната икономическа рецесия и закриване на автомобилни заводи? Предстои ли поскъпване на превозните средства?
Отговорите търсим от Любомир Доросиев, председател на Асоциацията на вносителите на автомобили.
Последиците ще са само за износа на автомобили от Европа към Америка, което значи, че на първо време ще пострада само американския пазар от тези санкции. ЕС обсъжда реципрочна мярка от следващата година. Европейският пазар изцяло си разчита на собствените автомобили.
По-скоро американците ще усетят промяната драстично, защото 25% мито е сериозно поскъпване – предполага Любомир Доросиев.
По думите му „хиперскъпите“ марки коли отдавна си имат производствени заводи в САЩ. Те не са застрашени от мита и точно това е идеята на Тръмп – да привлече производството им в САЩ. Европейските марки, произведени на контитента, очаквано ще пострадат като продажби от новите мита.
Но пък за европейците това е добре, защото от натрупаното свръхпроизводсво на местни коли, се очаква сериозното им поевтиняване за вътрешния пазар. Тенденцията е след натрупаното поскъпване заради годините на пандемията, което оскъпи и новите коли и тез и на вторичния пазар – втората употреба.
ЕК задължи всички производители на нови автомобили да правят поне 30% от производството да е „екологично“, което означава чисто електрически или поне хибридни. При американските санкции сега те няма да имат сметка да продават коли отвъд океана, заради скъпите мита и така те отново ще се обърнат към европейския пазар, което пак ще доведе до поевтиняването им – коментира експертът.
Що се отнася до България, то тук определено предпочитанията са към автомобилите с двигатели с вътрешно горене. Електрическите не са особено харесвани по ред причини, но една от основните е, че примерно в малките селища те просто няма къде да се зареждат и като цяло са неуместни за ползване в тези региони. Освен това са доста скъпи, а ресурсът им на ползване се определя на десет или малко повече години, преди да настъпят основни ремонти или направо смяна на батериите.
Най-новата тенденция, която в момента се наблюдава в Америка са „водородните автомобили“, които наистина са най-висок клас екологични като експлоатация. Това явление някой ден може да се пренесе и в Европа, но дотогава ще мине много, много време, прогнозира председател на Асоциацията на вностелите на автомобили Любомир Доросиев.
Предстои световна рецесия заради политиката на американския президент Доналд Тръмп, ако тя се запази такава. Това прогнозира икономическият анализатор Красен Станчев и допълни, че това ще може да се види поне след като измине едно тримесечие. Подчерта, че не знае дали рецесията ще бъде толкова силна, колкото беше по време на пандемията,..
За децентрализация на районните администрации настояват районни кметове в Пловдив дни преди да бъде обявен за обществено обсъждане проекта на бюджет на Община Пловдив. Те са обезпокоени от информацията, която циркулира в общесвеното пространство, че тази година за всеки един от районите ще бъдат отпуснати по 500 хиляди лева. В интервю за..
Община „Марица“ започва поетапно въвеждане на разделно събиране на отпадъци. Шест села ще участват в инициативата, това са Труд, Трилистник, Скутаре, Войводиново, Маноле и Царацово. Проектът стартира днес от Царацово, като селото е първото, в което жителите получават тази възможност. Кметът на Царацово Димитър Петров съобщи, че за кампанията..
Смъртта на 12- годишната Сияна предизвика протести, гняв, негодувание, мъка и искане за оставки в ръководството на АПИ. За съжаление през последните години това не е нито първият, нито последният трагичен случай на пътя, коментира пред Радио Пловдив председателят на Съюза на автомобилистите в България Емил Панчев. Той посочи, че през последните..
Европа не е в ситуация да ескалира търговска война със САЩ. Това коментира икономиста Георги Вулджев по повод въведените от САЩ широкообхватни мита. Той обясни, че ние сме зависимата страна, защото имаме търговски излишък. Това дава възможност на Тръмп да налага мита на много повече европейски стоки, отколкото ЕС на американски...