МВР ще купи и ще пусне в трафика необозначени полицейски автомобили, които да спират шофьори за проверка. Така полицаи с цивилни коли ще контролират агресивните шофьори и такива, които нарушават Закона за движение по пътищата.
Ще се даде възможност шофьорите да плащат глобите на пътя, веднага след установяване на нарушението. Това обяви вътрешният министър Даниел Митов по повод мерките за затягане на контрола върху участниците в движението.
Защо се появява усещането за дежавю? Връщаме ли се към мутренските години – средата на 90-те, когато по пътищата вилнееха магистрални банди и прилагаха насилие? Как да спрем безумната война по пътищата на България?
Бившият министър на вътрешните работи Иван Демерджиев коментира пред Радио Пловдив, че е необходима цялостна стратегия, която да работи трайно, продължително. Тя трябва да бъде изработена основно от МВР, но със съдействието на Агенция "Пътна инфраструктура" и общините, които управляват голяма част от питащата в страната.
Длъжни сме да приемем такава стратегия, защото вече е нетърпимо да губим повече човешки животи от бездействие, от забавяне на действията или от кампанийни действия, категоричен е бившият вътрешен министър.
"Даваме жертви всяка година и те са най-много от всяка европейска държава. Имаше много мерки, които бяха набелязани през годините още по времето, когато аз управлявах министерството. Още тогава обсъждахме мерки с пътната агенция, МРРБ и общините, които трябваше да бъдат развити и приложени. Част от тях виждам, че едва сега се прилагат. Сред тях са поставянето на разедлителни пластмасови колчета, които не позволяват изпреварването в определени участъци", обясни още Демерджиев.
По думите му е странно защо не се направи всичко възможно камерите на ТОЛ-системата да работят да следят пътникопотока. Бившият вътрешен министър добави, че това може да стане и с безпилотни летателни апарати, които могат директно да заснемат и предават това, което заснемат, като по един обективен начин да се установяват и санкционират водачите, които нарушават правилата за движение по пътищата.
Подобни безпилотни летателни апарати е трябвало да бъдат част от проект, включен в Плана за възстановяване и устойчивост, свързан с центъра за космическо наблюдение, посочи Иван Демерджиев. Той допълни, че целта на този център е била да се управлява всяка криза в реално време.
Интервюто на Антоанета Петричанска с Иван Демерджиев е в звуковия файл.
Законът за автомобилните превози ощетява пловдивчани, предупреждава общинският съветник Николай Гюров в интервю за Радио Пловдив Новите промени в Закона за автомобилните превози, приети от Народното събрание, ще се отразят неблагоприятно на пловдивчани – това заяви в ефира на Радио Пловдив общинският съветник Николай Гюров от..
Народното събрание решава дали да назначи особен управител на "Лукойл Бургас". Решението се очаква до края на деня. "Меко казано за мен това е скандално, тъй като предоставя на управителя изключителни правомощия без съдебен или административен контрол, което може да доведе до фалит или източване на компанията! Не говоря само за "Лукойл" - Бургас, а..
Държавата поема контрола над „Лукойл“. По спешност парламентът реши да постави рафинерията в Бургас под управлението на особен управител, след като САЩ отказаха на швейцарската компания, купувач на международните активи на „Лукойл“, определяйки я като марионетка на Кремъл. Особеният управител ще има изключителни правомощия – решенията му няма..
"Всеобщо е убеждението, че този бюджет е инструмент за оцеляване", каза в Карлово президентът Румен Радев. Той очаква да види крайните параметри на финансовата рамка на държавата. Според Радев в бюджета няма стимули за растеж на икономиката, а по-скоро задушаване. Държавният глава смята, че е..
Доболничната помощ през 2026-а и какви са исканията на личните лекари, коментира в програма "Точно днес" доц. Любомир Киров, председател на Националното сдружение на общопрактикуващите лекари, разговор ден преди Отечтно-изборното събрание на организацията в Пловдив. Доц. Киров обясни, че форумът ще включва избор на ново ръководство и дискусии по..