Държавната агенция "Пътна безопасност" е абдикирала от своите ангажименти. Това заяви шефът на Института по пътна безопасност инж. Богдан Милчев, запитан защо от общините трябва да се започне със забраните за тези превозни средства.
"Имаме закон, а общините като собственик на пътя могат да регулират този процес индивидуално", добави той, като посочи, че такъв е подходът и в Европейския съюз. Той обаче подчерта, че в другите европейски държави на централно ниво се взимат решения, които се дават като указания към общините.
По думите му още през 2019 г., когато тези тротинетки започнаха да навлизат в България, от Института за пътна безопасност са предупредили, че те не могат да бъдат контролирани, нито да се контролира кой извършва нарушенията.
"Единственото, което МВР може да прави, е да констатира травмите и смъртните случаи. Нашето безхаберие води до това, че миналата година 8 човека са загинали. Сега просто пътната безопасност ги изведе на преден план, но тя само ни показва, че държавата, общините и държавните институции нямат план за действие, не само за тротинетките, но и за пътната безопасност. Действаме след събитията, като пожарникари, които гасят огън, така че нищо добро не ни чака. Проблемът е на нас, хората, които ползваме пътищата и тротоарите, че го приемаме да бъде така и се негодува от неправителствени организации и т.нар. експерти", коментира инж. Милчев.
Според него трябва да има частична или пълна забрана за ползване на тротинетки на някои места. Абсолютно трябва да се забрани ползването им на тротоари и пешеходни зони, паркове и др. Защото те са едни камикадзета, които убиват не толкова себе си, а ще убият който и да е пешеходец, смята експертът.
Той е категоричен, че трябва да бъдат конфискувани всички електрически превозни средства, които развиват по-висока скорост от 25 км/ч. Като експерт Милчев предлага дори скоростта им да бъде намалена на 20 км/ч., както е в почти всички европейски страни и всяко едно, което вдига повече, да се конфискува, а върху търговците на такива тротинетки да се упражнява ясен контрол.
Шефът на Института за пътна безопасност каза още, че в момента са много модерни електрическите велосипеди, които също не са регулирани, тъй като водачите им ги карат без никакъв документ и не подлежат на контрол дали са пили или не.
"Ние сме абсолютно абдикирали от проблемите с пътната безопасност. На 16 януари правителството беше назначено. На 31 март стана катастрофата със Сияна, тогава разбираме, че правителството няма план за действие. Вчера приеха такъв, който е абсолютна порнография, няма смисъл да го коментираме. Аз се чудя как държавните институции са се отказали от пътната безопасност. Един кмет забранява, друг се ослушва, чакаме някой да загине, за да забраним", коментира инж. Милчев.
Той добави, че много страни вече са забранили тротинетките под наем именно заради това, че не са безопасни.
Чуйте още в звуковия файл.
С промени в Кодекса за застраховане система "бонус-малус" за задължителната застраховка "Гражданска отговорност“ бе приета от НС. Принципът представлява финансов стимул за изрядните водачи и съответно финансово наказание за онези, които причиняват пътни инциденти. Ще плащат ли наистина добрите шофьори по-малко и какъв ще е ефекта – темата в..
Добивите от пшеница и ечемик тази година са по-добри, но ниските цените на световните стокови борси вкарват нашите зърнопроизводители в загуба. Това обяви в интервю за Радио Пловдив Людмил Работов – председател на Съюза на зърнопроизводителите в Пловдив. Добивът от пшеница тази година е от 400-500 кг от декар. Цената е 330 лв. за..
Министерството на здравеопазването чрез регионалните здравни инспекции провежда информационна кампания по повод Световния ден за борба с хепатита – 28 юли. Тази година мотото, избрано от Световната здравна организация е „Да го разбием! Запознай се с фактите. Тествай се!“. Целта е повишаване на обществената информираност за рисковете от..
Ситуацията с шарката по овце и кози в Пловдивско се усложни. Освен унищожени животни в 42 от 65 огнища, мерките на БАБХ вече вкючват и забрана за изкупуване на мляко от фермите на областта. За заразата, икономическия ефект и управленските решения разговаряме с професора от Аграрния университет Дойчо Димов, който е и председател на Сдружение за..
Помним протестите на строителния бранш отпреди няколко месеца срещу намерението на община Пловдив да вдигне с повече от 100% таксите за издаване на строително разрешение. Те спряха след като предприемачът Илиян филипов поиска и получи посредничеството на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов. Компромисът, който да удовлетвори двете страни бе таксите да се..