Жените си купуват маркови тоалети и аксесоари, за да попречат на потенциални съпернички да флиртуват с партньорите им, установи американско проучване.
Изследването било проведено от екипа на проф. Владас Грискевициус от университета в Минесота.
Луксозните стоки изпълняват и друга функция, освен естетическа. Те подават сигнал на другите жени да стоят далеч от сексуалните партньори на елегантно облечените дами, коментира Грискевициус:
Няма никаква логика в това американските потребителки да харчат годишно над 250 милиарда долара за луксозни фирмени тоалети. Средно американките си купуват годишно по три маркови дамски чанти. Явно те не го правят само от нужда, а за да кажат на останалите дами - "Стой далеч от моя човек!"
Екипът провел серия от експерименти, в които участвали 649 жени на различна възраст. От тях проличало, че дамите, които носят маркови дрехи и аксесоари, се възприемат от останалите като хора с по-верен сексуален партньор. Това обезкуражавало другите участнички да флиртуват с него.