Световноизвестни кинозвезди и продуценти рекламират България в нов рекламен клип , представен днес в Министерството на туризма. Клипът ще се излъчва преди представянето на номинирания за "Оскар" за чуждоезичен филм - "Съдилището", както и на световните туристически борси.
Идеята на рекламния клип – плод на общи усилия между държавата и "Ню Бояна Филм", е за България да се говори по нов начин, каза министърът на туризма Николина Ангелкова.
Българското министерство на туризма не би могло да си позволи да плати такава реклама, защото всеки от участващите, между които Силвестър Сталоун, Антонио Бандерас и Ейдриън Броуди, принципно има 7-цифрен хонорар.
Това е един много добър пример за публично-частно парньорство, защото за него държавата не е похарчила нито един лев, заяви Ангелкова.
Целта е България да бъде представена като кино дестинация, което ще увеличи броя на туристите и ще преодолее сезонността.
Само в Англия след снимките на "Хари Потър" туристите се увеличават с 50%. "Игра на тронове", която се снима в Хърватска, вече позиционира Хърватска като кино дестинация.
Работна група между Министерството на туризма и икономиката обмисля стимули за кино индустрията, каквито има в Европа:
Данъчна ваканция, данъчен кредит или фискални отстъпки. В Италия, където има и данъчна ваканция, данъчен кредит и специален закон, 3 пъти са нараснали приходите от кино само за 1 година.
Всяко решениена държавата ще се съгласува с Евопейската комисия, каза още Николина Ангелкова.