Имаме някакъв акт – политически, който вероятно решава някакви политически, коалиционни проблеми, проблеми между управляващите и опозицията, но това няма нищо общо с образованието на децата в България.
Мария Донкова посочи, че много организации в сферата на образованието са настоявали новият Закон за училищното и предучилищното образование да бъде приет в пакет с поднормативни актове.
Огромното мнозинство в комисиите, които пишат учебните програми, са учители, но влиятелната гледна точка по отношение на избора на едно или друго произведение, на един или друг факт, имат хората от академичната общност, каза тя.
Донкова заяви, че проектите за новите учебни програми са известни отдавна, а забележките по тях са се появили в рамките на пет дни.
Най-важният урок от случилото се е да не работим никога повече на парче, коментира тя:
Нито един следващ парламент и нито едно следващо правителство да не работи, освен когато е подготвил целия пакет документи./.../ Когато се работи на парче, както българските политици, народните представители, публичната администрация им е по-удобно да работят на парче, за да могат да ремонтират, за да могат да избегнат риска от обществен натиск или нещо подобно стават винаги грешки, разминавания, които ги плащат винаги децата, учителите и родителите.
Цялото интервю с Мария Донкова можете да чуете в звуковия файл.