Когато са били строени самите линии в много от градовете те са били извън града, но сега с разрастването на града те минават и през жилищни райони. Трябва да се види къде има такъв риск и да се намери решение този риск да бъде сведен до минимум. С Хитрино не е точно така. Самото село е изградено около ЖП гарата.
Законодателната инициатива може да дойде след добър анализ, подчерта Ананиев. Проблемът според него е и финансов и ако в железниците не дойдат пари от концесията на Летище "София", те трябва да дойдат от другаде. Според Ананиев реформа в БДЖ е наложителна, въпреки протестите на хора от определени населени места.
Искрен Веселинов от Патриотичния фронт, също член на транспортната комисия в парламента, коментира от Русе, че същинската работа на народното събрание ще започне едва, когато се изяснят резултатите от разследването и не е необходимо на този етап да се демонстрира суетене.
За мен е странно да се сочи високата скорост като основна причина, подчерта Веселинов, според когото ако е така, преминавайки през стрелката, би следвало да дерайлира локомотивът, а не цистерните отзад:
За мен много по-възможната причина е технически проблем в композицията или нещо в самата инфраструктура.
Необходима е основна инспекция на инфраструктурата, особено тази на север от Балкана, в която от десетилетия няма адекватни инвестиции, предложи Веселинов:
Преразжглеждане на най-рискови места, където биха могли да станат подобни злополуки.
Предвид усложнената обстановка около цистерните в Хитрино и изтичането на газ Настимир Ананиев прогнозира, че едва ли до утре ще има някаква информация и министърът ще може да информира депутатите.
Може да обгази цялото село, може и вятърът да го разнесе, така че малко по-усложнена е самата ситуация и аз съм сигурен, че разследващите екипи там няма как да си вършат своята работа.
Въпросът не е дали е интензивно или не е. Има експерти, които са на място, самата ситуация е овладяна. Проблемът е, че днес е по-сложно от вчера. Вчера се поддържаше този огън, слаб огън, тъй като, когато излиза газ, хубаво е да гори, тъй като изгаряъки, той не представлява някаква опасност. Ако е имало вчера 0.1% нещо да се случи, днес сигурно това е по-голям процент.
Много е важно в момента да не рискуваме живота на абсолютно никого - нито на пожарникарите, нито на разследващите екипи, допълни Ананиев.