Ще призовем и сега управляващите, и тези, които ще дойдат след изборите, да преразгледат тези предложения, които са подкрепени и базирани на нормалните професионални стандарти в Европа и по света.
Страната ни е единствената в Европа, в която професията на психолога не е регулирана и често се заема от хора, които не са квалифицирани, заяви Димитров и препоръча на управляващите:
Да преглеждат всички тези предложения, които в годините сме им давали, и да се изгради такава национална система, която да създаде, първо, нормативна база, различна от тази, която съществува в момента. Миналата година, например, се прие една Наредба 12, която не беше съгласувана с професионално съсловната организация въобще и по много начини това доведе и до тези плачевни резултати или създава предпоставки в бъдеще да се повтори всичко това.
Буквално, има нужда от методическо осигуряване, непрекъсната супервизия, квалификация… Поне веднъж месечно всеки педагогически колектив трябва да получава квалифицирана подкрепа от специалисти, които могат да предвидят тези неща, които сега забелязваме постфактум и за съжаление, на трагичен фон. Всичко това е добре известно. Тези стандарти са представени още преди десетилетие и се представят ежегодно, но това значи да се промени и начинът, по който се поддържа тази система за непрекъснати превантивни мерки. Иначе психолозите винаги се оказваме в ролята на тези, които идват след събитията и биват поставени не просто в ролята на кризисна интервенция, защото кризата е състояние, при което има вероятност нещата да се оправят, а не катастрофична рехабилитация.
Димитров сравни училището с "еднокрила птица", тъй като обръща внимание на преподаването, но не и на израстването на личността, емоционалното благополучие и здравето на децата.