Eмисия новини
от 12.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

София може повече

Снимка: БГНЕС

Всяка година общината полага усилия за подобряване на града. Факт е, че се случват и добри неща, въпреки че аз съм критичен – по-често търся лошото, отколкото доброто, както между другото и всички хора приемаме хубавите неща за даденост и обикновено само посочваме лошите. Смятам, че се развива добре, но смятам че може повече, това заяви за предаването "Неделя 150" в Деня на София Стефан Марков, общински съветник от Реформаторския блок в Столичния общински съвет, който гостува в студиото на програма „Хоризонт“ по повод празника на София.

Марков разказа за своята инициатива под надслов „София може повече“, започнала още от предизборната кампания, в рамките на която организира ежемесечни срещи със софиянци по райони.

Хората виждат големите проекти - например метрото. Всички ние ги подкрепяме, радваме им се, но това, което в ежедневието ги дразни, всъщност са малките неща. Вчера имах възможност да коментирам програмата, която приехме за достъпна градска среда. Например достъпната градска среда е нещо чудесно на хартия, но нещо, за което трябват доста средства, защото достъпна градска среда са буквално тротоари, рампи за хора в неравностойно положение и майки с детски колички. Така че хората наистина обръщат внимание на малките неща. Те не идват да кажат защо еди кой си проект не е стартирал, а казват проблемите в техния район.

Всяка от срещите в кампанията се документира и конкретните проблеми и казуси се изпращат по компетентност в институциите на Столична община за търсене на решения.

Сред това, което София може повече, общинският съветник открои новата „тикет система“ в столицата, при която тези, които пътуват по-продължително, трябва да плащат по-висока цена за градския транспорт, а пътуващите на по-къси разстояния – по-малко. Марков съобщи, че проектът за системата в момента се обжалва. Според него други основни проблеми за София са липсата на цялостни велотрасета и честотата на градския транспорт, за която е необходимо трамваите, автобусите и тролеите да имат не само бусленти, а обособени трасета с ограничители, върху които да не могат да шофират автомобили.

СнимкаВ коментар за позиционирането на политическите сили в Столичния общински съвет, Марков коментира, че групата на съветниците от Реформаторския блок подкрепя всичко, което намира за правилно: Ние нямаме нито коалиционни, нито опозиционни отношения. Подкрепяме и не подкрепяме. Например на последната сесия преди лятната ваканция ние не подкрепихме точка, свързана с третата фаза на завода за боклук, която между другото си съгласува ГЕРБ с БСП. Така че наистина е особена ситуацията в общинския съвет, но смятам, че и аз, и колегите полагаме усилия да има конструктивен разговор, за да може да се постига консенсус по важните теми.

В заключение Марков пожела на столичани да бъдат критични към своята местна власт, защото тази критика прави така, че всички, от които зависят процесите, свързани с развитието на София, да се стараят повече.

Цялото интервю с един от най-младите общински съветници в столицата и инициатор на кампанията „София може повече“ Стефан Марков чуйте от звуковия файл.

Църквата „Света София” – един от символите на българската столица


БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени