"Най-големия проблем, за да го видим, трябва може би малко да се отдалечим. Ние вече сме 15-та година в НАТО, България все още няма съвместим с нашите съюзници самолет и няма ясна визия как да извърши прехода от старото съоръжение към този нов перспективен боен самолет. Процедурата се забавя и при това положение се правят ходове, които изглеждат доста странни от страна на този екип на Министерство на отбраната. Първоначално беше променено решението за поддържането на самолетите МиГ-29, докато се въвежда новия тип боен самолет. В предния цикъл на планиране се предвиждаше след придобиването на осем самолета, другите да бъдат извадени от въоръжение. В сегашния вариант на проекта се предвижда всички налични самолети да бъдат поддържани до 2030 година и чак тогава да почне изваждането. По аналогичен начин стои проблема със Су-25. И Тук това, което липсва най-много, това е идеята за прехода, ние нямаме ясно планиране, ясна пътна карта, ако искате, как ще вървим към този нов боен самолет. И така ние влизаме сами в един доста омагьосан кръг, от който много трудно можем да излезем впоследствие. Според мен категорично не е необходимо да бъдат ремонтирани всички 14 самолета."
Тагарев смята, че български завод няма как сам да ремонтира самолетите, но и не трябва да бъде изключван от поръчката:
"Твърди се , че АВИОНАМС, е извършвал ремонти на Су-25. Тогава е имал документация, Определено с документацията отпреди 15 години в момента не може да се прави ремонт, тъй като са възникнали нови обстоятелства, нова информация, която трябва да бъде отчетена и тя трябва да бъде предоставена на завода от този, който разполага с информацията. Това е завод производител. Дори и да сме правили ремонт, това не означава, че в момента АВИОНАМС може да направи ремонт на тези самолети самостоятелно. Но от друга страна неразбираемо е заобикалянето на съществуването на този завод, който на всичкото отгоре е и държавна собственост. И трябва по някакъв начин да му бъде осигурена работа."