Новата екипировка на българските национални отбори по футбол ще направи официалния си дебют в утрешното домакинство срещу Република Ирландия на старта на Лигата на нациите в четвъртък, съобщиха от БФС.
Екипите, изработени от дългогодишния партньор на Българския футболен съюз Joma, са с уникален ретро дизайн, вдъхновен от знаменитата Флорентинска епопея (плейофът за класиране на Световно първенство срещу Белгия през 1965 година), и с препратки към визията на един от най-силните национални отбори на страната, участвал на финалите на Мондиал 1970 в Мексико.
Основен акцент в титулярната бяла фланелка е държавният флаг, разположен хоризонтално през гърдите и присъстващ върху ръкавите, яките и чорапите на футболистите. Резервната червена фланелка пък черпи вдъхновение от легендарните модели, с които представителният ни тим играе в средата на 80-те, включително на Световното първенство в Мексико 1986.
Подобно на предишната колекция на състава, и този път централно място заема символът на отбора - лъв в бойна поза, обърнат на хералдическо дясно и поставен върху щит с надпис "България".
Дизайнът на новата екипировка 2020-2022 е дело на отдел "Маркетинг и комуникации" към БФС с дейното участие на партньорите на федерацията от компанията "Cauza Sport Marketing" и испанските експерти на Joma, а в ролята на модели на фланелките влязоха капитанът на Локомотив (Пловдив) Димитър Илиев и централният защитник на Хайдук (Сплит) Кристиан Димитров.
Специално за колекцията по поръчка на Българския футболен съюз бе разработен и поръчков шрифт, създаден от популярното типографско студио Fontfabric.