Водещата социална медия "Фейсбук" (Facebook) обяви в четвъртък няколко стъпки, които предприема, за да "насърчи гласуването" и да сложи край на дезинформацията на своята платформа относно президентските избори в САЩ, включително забрана за нови политически реклами през седмицата, предхождаща изборите на 3-ти ноември.
Решението на "Фейсбук" да спре публикуването на политически реклами седмица преди гласуване е свързано с опасенията, че свободният подход на компанията по отношение на свободата на словото може отново да бъде използван, за да се попречи на гласуването.
"През седмицата преди изборите няма да приемаме нови политически реклами. Организаторите на кампаниите все още могат да пускат реклами, но не е в последните дни преди изборите", посочиха от компанията.
Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг пусна публикация във "Фейсбук", в която обяви промените, тъй като той е обезпокоен от уникалните предизвикателства, пред които ще бъдат изправени избирателите поради пандемията от коронавирус, която вероятно ще предизвиква нарастване на гласуването по пощата.
"Също така се притеснявам, че нашата нация е толкова разделена, а резултатите от изборите, които потенциално отнемат дни или дори седмици, за да бъдат финализирани, могат да доведат до повишен риск от граждански вълнения в цялата страна," каза той.
"Фейсбук" ще продължи да позволява на отделните кампании и на други да пускат политически реклами, които вече са в системата, и ще им позволи да променят сумите на разходите и насочването им към потребителите, но ще блокира корекции на съдържанието или дизайна на тези реклами.
На "Фейсбук" беше гледано критично по отношение на политическите реклами по време на президентските избори през 2016 г., включително присъствието на спонсорирани от Русия реклами на неговата платформа.