Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Пътници: БДЖ да си оправят платформата, за да няма опашки на касите

| Интервю
Снимка: Ани Петрова

Напрежение и продължително чакане съпътстваха пътниците дошли на Централната жп гара в София, да купят билети с резервация за спални места, за планираната от тях отпуска, която ще прекарат по Черноморието. 

На 24 юни  БДЖ обяви на сайта си, че вече е възможно да се  закупят на билети и резервация за спални места за пътувания до 24 юли 2024 г.

Струпването на хора пред двете работещи каси, който издаваха билети за дългосрочните пътувания, беше голямо. А на опашката за билети коментираха, че обслужването става бавно. Някои от пътниците идваха по няколко пъти за 3 дни и чакаха.
Анкетираните казват, че са пробвали Online резервация и билетоиздаване, но не са успявали да си резервират билети.

"От 3 каси работят 2. Чакам от 15 – 20 минути те стоят там", казва жена, която чака да си запази билет за спален вагон, защото не може онлайн да си купи двупосочен билет. Тя разказва, че е с малко дете и с багаж и не може да се мъкне по автобуси.

"Да си оправят системата онлайн и няма да има такава опашка", препоръчва друг почитател на жп-транспорта.

Каква е ситуацията на Автогарата -  има ли свободни места в автобусите в посока морето? 
Изпълнителния директор на Централната автогара Иван Мирославов казва:

"По принцип всеки си купува предварително билет или идват на място, но резервация за 5 дни по-рано и да не го платиш не правим. Ако се откажеш? Превозвачите не са съгласни на такова условие. Купуват си двупосочни билети. Няма резервация – купуване на билети предварително."

За пътниците остават щетите и нервите.


Подробности чуйте в звуковия файл.

По публикацията работи: Александра Никова

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна