Продажбите на смартфони в Китай по време на "Деня на необвързаните" в Китай (Single's Day), считан за най-големия фестивал за онлайн пазаруване в страната, са паднали с 9% на годишна база, тъй като забавящата се икономика натежава върху ентусиазма на потребителите въпреки ценовите промоциите, показва анализ на Counterpoint Research, цитиран от Ройтерс.
Американският технологичен гигант Apple продаде по-малко смартфони iPhone, тъй като беше изправен пред натиск от "ненормално голям" брой конкурентни мобилни телефони, пуснати около това събитие през настоящата година.
Производителят на iPhone отбеляза спад на продажбите си на годишна база с "двуцифрени проценти" в периода от 18-и октомври до 10-ти ноември, посочи изследователската консултантска компания.
Едни от големите китайски конкуренти в лицето на Xiaomi също отбеляза спад в продажбите с 6 на сто спрямо година по-рано.
За сравнение обаче, основният конкурент в Китай в лицето на компанията Huawei отчете ръст на продажбите със 7% благодарение на ценови намаления на модели смартфони Pura 70 и Mate 60, показва още анализът на Counterpoint Research.
"За да се възползват от един от най-големите фестивали на продажбите за годината, големите китайски производители, с изключение на Huawei, пуснаха най-новите си флагмани преди самия фестивал", отбелязва Counterpoint, описвайки това като ключова причина за спада на продажбите от страна на Apple. През миналата година подобен ход предприе само Xiaomi, посочват още от анализаторската компания.
Представянето на Apple в Деня на необвързаните подчертава нарастващата конкуренция, пред която американската компания е изправена на най-големия пазар на смартфони в света, особено от страна на компанията Huawei, която се завърна силно в т.нар. "премиум" сегмент на мобилни телефони.
Американският технологичен гигант отговори с множество кампании за отстъпки, за да увеличи продажбите. iPhone 16 Pro и iPhone 16 Pro Max на Apple бяха най-продаваните модели на фестивала, посочи още Counterpoint.
Китайските платформи за електронна търговия като Alibaba и JD.com не публикуваха данни за продажбите по време на фестивала, тъй като се отказаха от тази практика през 2022 г., но от Alibaba отбелязаха, че смартфоните на Apple и Xiaomi са били сред марките, които са надхвърлиха 1 милиард юана по брутна стойност на онлайн продажбите.