По думите му е очевидно, че има проблеми с жп инфраструктурата в Румъния:
"На много места влаковете се движат с много ниска скорост, примерно 40 или 50 км. в час. Знае се, че по-висока скорост е рискова".
В нашите страни не се инвестира много в тази инфраструктура, а по скоро постоянно се слага акцент на това да имаме магистрали, коментира Митев. За вчерашния инцидент, при който загина един човек, той каза:
"Ясно е, че преминаването в коловоза на фирмата "ПИМК" е довело до инцидента. Твърде рано е обаче да се каже какво точно е провокирало това дерайлиране на другия влак".
Митев е разговарял с директора на агенцията, която се занимава с железопътни разследвания и която се произнася в такива случаи:
"Той отбеляза, че е твърде рано да се каже каквото и да е. Неговата институция няма ролята да вменява вина, а по скоро да търси начини да се подобрят практиките, човешката дейност, самите технологии. Той каза, че такова разследване, което се очаква от тях, може би ще продължи до 1 година".
Румънският транспортен министър призова за максимално бързо приключване на разследването.
А от работодателската организация на частните железопътни оператори в Румъния, към която принадлежи компанията "Рейл карго" - другата компания, чийто влак участва в инцидента, заявиха, че жп инфраструктурата в Румъния е на доста лошо ниво. В някои случаи тя не е обновявана от времето, когато "Австро-Унгария е изграждала железните линии". Те призоваха се да се вземат максимално бързо мерки и да се направят инвестиции, отбеляза още Владимир Митев.
Цялото интервю на Спас Крайнин с Владимир Митев в предаването "Преди всички" чуйте в звуковия файл.