Живеем във време, в което прахосмукачката робот има повече изчислителна мощ от тази на първите апарати на мисията "Аполо" до Луната. Същевременно знаем, че традиционно се представяме зле в точните науки, а сред предлаганите мерки е още повече материал и още повече изпити и мерене на формални резултати.
Има ли вариант това да не е така и децата ни да излизат от училище, без да се травмират и даже да успяват да решават проблеми, посредством математика – във "Време за наука" правим опит да отговорим спокойно на този въпрос заедно с учителите Иван Давидов и Йордан Боянов.
В тежката учебна програма, рамкирана от МОН, учителите нямат свобода да избират и да приложат иновативни методи, заявява Давидов, според когото децата днес имат нужда да участват активно в учебния процес.
Двамата гости коментират доколко изпитът по български трябва да е определящ за учениците, които се насочват към математическо училище. Също така акцентират върху липсата на достатъчно учители.
Боянов акцентира върху нуждата от творческа свобода за самия учител, за да разберат учениците, че математиката е интересен изследователски процес, необходим във всички сфери на нашето съвремие.
Това, в което Давидов и Боянов вярват, е, че всяко дете може да се справи – на различен етап по различно време.
Повече за IB (International Baccalaureate Diploma Programme) образованието и за математическата дарба, която може да бъде събудена у всяко дете – чуйте в звуковия файл: