В България е било време, когато талантливите ѝ синове и дъщери са имали възможност да учат при водещи представители на културата в Западна Европа и там на дело да доказват огромните си способности. Това става и с композитора Любомир Пипков, един от най-големите български музиканти, автор на операта "Янините девет братя" и на още толкова много забележителни произведения.
Преди обаче да се превърне в една от емблемите на българската класическа музика, Любомир Пипков пребивава шест години в Париж – от 1926 до 1932 г., за да учи при известния композитор Пол Дюка. За това как се чувства във френската столица, какви трудности среща, какви успехи постига, как се адаптира в новата среда научаваме от писмата, които изпраща до баща си Панайот Пипков, създател на музиката на "Върви, народе, възродени", и майка си Натя Пипкова.
Писмата са събрани от проф. Юлиан Куюмджиев в едно безценно издание – "Писма от Париж". За съдържанието на тези писма и как Париж влияе на бъдещия композитор говорим в "Премълчаната история" със самия проф. Юлиан Куюмджиев и с проф. Анда Палиева.