Ремонтните дейности включват увеличаване на броя пътни платна, за сметка на тротоарите, които в някои участъци са стеснени или липсват, изсечени са големи, стари дървета, които са заменени с нови "тънки като клечки“, както ги описват живеещите в този район. Преди няколко дни от инициативния комитет "Опълченци за София“ изразиха опасения, че улицата не се въвежда в експлоатация, заради осъзнат риск от сериозни инциденти.
"Ако пътните ленти не са по три метра и половина, както са изпълнени по проект, а са по три метра, можеше по метър и половина да се увеличи всеки един тротоар. Те с тяхна добра воля направиха увеличение от 20 сантиметра на тротоарите, поправка към всички пешеходци. Единственото място, на което направиха истинска промяна, беше при къщата на Георги Димитров и Дънов, на която там тротоарът беше 90 сантиметра. След корекция в проекта успяха да го направят метър и 60. Значи след като там могат да го увеличат със седемдесет сантиметра, е можело и на други места" - коментира Кристина Манева.
"Минималната ширина при 6-етажни сгради е 4 метра", подчерта Ралица Симеонова.
"Изпълненият проект е в габарит, който е определен още на 27 юни 2019 година с решение на Общинския съвет, с което е приет План за устойчива градска мобилност на Столична община". Това каза пред БНР Иво Иванов, който отговаря за надзора на строителните обекти в Столичната община:
"На страница 167 в таблица са регламентирани параметрите на булеварди и улици, които имат необходимост на база на увеличения интензитет на трафика и имат необходимост от разширяване и обособяване на бус лента. Това е безопасно за пешеходците. Това разширение е в рамките на регулационно уредения план, в който е развит целия габарит на пътя, изцяло в изпълнение на решението на Столичния общински съвет".
"Не мога да посоча дата, на която ще бъде пуснат булевардът за движение, тъй като Столичната община няма контрол върху преписките в КАТ-СДВР. В момента, в който приключат, булевардът ще бъде отворен за ползване от всички граждани", добави още Иванов.
От звуковия файл можете да чуете целия репортаж на Елена Бейкова и интервюто с Иво Иванов.