По думите му, естественото ценообразуване ще се формира на малко над 51 евроцента, което означава закръгляне надолу, до 50 е-цента.
Ценообразуването на абонаментните карти запазва същия принцип и двете цени в лева е евро вече са публикувани пред бюрата за тяхната продажба.
"Транспортните фирми, обслужващи градските линии, нямат възражения срещу задържането на сегашната цена на автобусните билети" - добави Александър Държиков.
До десет дни се очаква да бъде изготвен нов Генерален план за организацията на движение в Пловдив.Това е всеобхватен документ, който дава пълни насоки за организацията на цялата транспортна схема на града за следващите пет години, подчерта Александър Държиков. Има отделени и средства от общинския бюджет, които са на обща стойност 300 хиляди лева.
Изготвянето и приемането на такъв подробен транспортен план отнема поне една година, включително и с общественото му обсъждане. След това той става „лицето“ на транспортната схема на града. С него ще се решат до голяма степен основните проблеми - актуализацията на маршрутните разписания на автобусите от масовия градски транспорт, паркирането, а също и големия трафик в града.
Има възможности за „отпушването“ на някои трасета, които са приоритетни. Като основен проблем си остава паркирането в Пловдив, за което се търсят варианти за оформянето на паркинги от сегашни отворени площи.
Чуйте цялото интервю с Александър Държиков в звуковия файл.