През изтеклата седмица Европейската Комисия заяви в доклад за състоянието на Шенгенското пространство, че подкрепя напълно приемането на България и Румъния в Шенгенската зона. Документът показва, че позицията на комисията по въпроса не е променена, защото периодично и по различни поводи тя вече е изразявана многократно.
Авторите на доклада отчитат, че от ноември 2013 г. до февруари 2014 г. броят на незаконните преминавания на границите на ЕС се е увеличил чувствително, като нелегалните влизания са минавали основно през България, Италия, Гърция, Унгария и Испания. В сравнение със същия период на миналата година, нелегалните преминавания на българската граница са седем пъти повече. Според комисията, правителството на България полага големи усилия за осигуряване на допълнителна охрана. И наистина, въпреки финансовите си затруднения, в периода 2010-2013 г. за изпълнение на технически изисквания за прилагане на шенгенското законодателство с правителствени постановления бяха отпуснати близо 28 милиона евро. Само през февруари тази година, за такива проекти правителството задели 3,5 млн. евро. Става въпрос за поддръжка на хеликоптери AW-109Е и AW-139, за финансиране на интегрираната система за контрол и наблюдение на българо-турската граница, за мобилни рентгенови устройства и т.н. Средства се изразходват и за възпрепятстване на миграционния поток, минаващ през черноморската граница на страната.
Изразената от ЕК подкрепа потвърждава тезата, че макар още да не я приемат в Шенгенското пространство за свободно движение на хора, България изпълнява ангажиментите си към него и полага сериозни усилия за опазване на външните граници на ЕС. Подкрепата на ЕК обаче не стига, защото за приемане в Шенген трябва консенсусно решение на всички държави, включени в него, а се противят на него повече от една. Изхождайки от тази реалност, сегашното правителство смята, че най-реалистична е идеята България да се присъедини към пространството поетапно – първо по въздух, после по вода и чак накрая по суша. Но въпросът е не дали и как, а кога? Защото рисковете от миграционния натиск растат.
Частична вина за трагичната катастрофа на автомагистрала "Струма" , при която загинаха 45 души от Северна Македония има и Агенция "Пътна инфраструктура", реши Окръжният съд в Перник. Катастрофата стана около 2.00 ч. на 23 ноември 2021 г., на 31-ия..
Няколко граждански сдружения от Лом и Козлодуй организират от 16:00 часа днес протест и автомобилно шествие срещу лошото състояние на пътищата в Северозападна България и по-специално на пътя Лом - Козлодуй, по който ежедневно пътуват много хора от..
След дни наред отчитано превишение на фините прахови частици във въздуха на София като мярка за решаване на проблема от Столичната община въвеждат зелен билет на стойност 1 лв. за пътуване в градския транспорт, както и безплатно паркиране в..
За 21-ва поредна година Симитли е домакин на голям маскараден фестивал. Започнал като местно забавление, днес "Симитлия – Древната земя на кукерите" е..
България се преклони пред жертвите на "Кървавата Коледа" в Македония през 1945 г., когато хиляди македонски българи са избити от режима на югославския..
На 10 януари поглеждаме от върха на алпийския ски подиум с емоцията на един шампион – Алберт Попов. След това отскачаме на приятна среща в центъра на..