„Преди появяването на Биг бенда беше абсурдно да се мисли за оригинална българска музика, имам предвид забавна и танцова. Дори повечето от песните, които звучаха по ресторанти и пр., се изпълняваха на оригиналния език, без превод. Когато Биг бендът беше създаден, редакция „Забавна и танцова музика” в БНР започва целенасочена работа по създаване на репертоара му.”
Така започва разказа си за Биг бенда на БНР Вили Казасян, негов диригент от 1963 г. до 1996. Най-престижният и най-дълголетният джаз оркестър у нас се ражда през 1960 г. Още с появяването си провокира творческото въображение на българските композитори, които започват да създават забавна и танцова музика за неговия репертоар. През първите години на пулта последователно застават Жул Леви, Димитър Ганев, Георги Ганев, Емил Георгиев и Милчо Левиев. Ето и един наистина уникален запис, направен през 1960 година – „Мечти“. Това е първата инструментална пиеса в творчеството на Морис Аладжем, създадена през същата година за Естрадния оркестър на БНР, както се нарича тогава. Диригент – Емил Георгиев.
Това, което става по света, ни засяга. И колкото повече си затваряме очите, че ни засяга, колкото повече се затваряме във вътрешните си проблеми, стесняваме хоризонта си, толкова всъщност по-неадекватни сме при взимането на решения вътре в..
България няма своя Пражка пролет, няма Нежна революция, „Солидарност”, дисиденти от мащаба на Хавел и Валенса. Основните причини за това са народопсихологията ни и репресиите срещу интелигенцията след просъветския преврат на 9 септември 1944 г...
„Интервю в утробата на кита” - Къде беше - питат ме - повече от три десетилетия? - Бях в утробата на Кита. Всички виждате, нарочно питате. - Как прекара - питат ме - три десетилетия в търбуха му? -..