Има още много кътчета на България, които да бъдат изследвани, както и много мечти, които да бъдат осъществени. Така мислят четиримата изследователи на National Geographic Channel България, които зрителите на канала вече познават от миналите 2 сезона на проекта Еxplore Bulgaria. Тяхната мисия е да откриват и да показват на телевизионните зрители любопитните и малко известни места на родината ни, да разказват за преживяванията си и така да ни припомнят колко малко всъщност познаваме България.
Цялото приключение вече трета поредна година има за цел по един популярен и достъпен начин да разказва, надявам се приятно, за прекрасни неща в България. Ние самите, в известен смисъл, сме като богоизбрани, защото реализирайки тази продукция си прекарваме много добре, виждаме и посещаваме тези места – каза преди представянето на един от епизодите на новия трети сезон Георги Богданов, който е сред авторите на „Explore Bulgaria”.
Преди повече от две години, възможността да станат изследователи в първия сезон на проекта и да споделят преживяното от обиколката на България получават двама от зрителите на National Geographic Channel. Това са екологът Васил Попов, който се учи докато е на път, знае много и обича да научава още повече и археозооложката от Националния природонаучен музей Надежда Карастоянова, за която нито една скала не е достатъчно висока и нито една пещера – прекалено тъмна.
Двамата са избрани от жури сред повече от 1000 кандидати. Заедно с изследователите на Nacional GeograficChannel България – Мая Стоилова, инструктор по сноуборд и уиндсърф и Георги Палазов, олимпиец и преподавател по плуване, те се отправят на първата си телевизионна експедиция през пролетта на 2014 г.
До момента любителите на приключения са представили 12 различни места в България. Шестте епизода на втория сезон на проекта „Explore Bulgaria” ни отвеждат до Странджа планина в Югоизточна България, Русенски Лом с прочутите скални манастири, язовир Жребчево със своята призрачна потопена църква, парк Ропотамо с древно светилище, причудливи скални образувания и безкрайно богата флора и фауна. Строят иглу в подножието на връх Синаница в Пирин и почистват надвиснали и опасни камъни над Мадарския конник. Третият сезон, който в момента се представя от National Geografic Channel, е заснет основно в Родопите. Участниците пътуват с кемпер, който е техният базов лагер и в който се връщат вечер, след като до крайната си цел са стигнали с велосипеди. Кемперът им служи и за мобилна лаборатория – там те анализират събраните данни.
И в трите сезона имахме различни преживявания – споделя професионалният плувец Георги Палазов. – Вече работим добре, като екип. Много добре и бързо се получиха нещата. В Родопите снимахме 2 седмици непрестанно. Всеки един от сезоните носеше свой различен заряд. В началото не знаехме какво да очакваме, във втория сезон бяхме с определена нагласа и подготовка в резултат от вече натрупания опит, но при различните места и ситуации тази подготовка се оказа излишна. Сега сякаш машината беше смазана – нямахме очаквания и нещата просто се случваха сами по най-добрия начин.
А и няма как да не се получават добре епизодите – та нали всеки един от тях е една сбъдната мечта, завършена страница от дневника на експедицията. Мая, Георги, Васил и Надежда запазват приключението в сърцата си и знаят, че следват още откривателства. И разбира се, още прекрасни минути за телевизионните зрители – бъдещите откриватели на тайните на България.
С 30-40 % се е увеличило предлагането на ваканционни имоти в България през последните три години. Към момента техният брой надвишава 20 хиляди. Все повече клиенти предпочитат да си наемат апартамент или дори цяла къща през ваканцията си в България..
Скрити от погледа на масовия турист, дунавските села са магнит за ценителите на природата в търсене на уединение и автентични преживявания. Тези пътешественици избират малки крайбрежни села като Сребърна, Гиген, Ветрен, Ново село и други, където..
Слънчев бряг е изпреварил турския курорт Мармарис като най-достъпната дестинация за семейни почивки. Проучване на The Independent сравнява цените на 10 основни артикула, включително ястия, напитки и слънцезащитни продукти и установява, че черноморският ни..