В навечерието на 2017-та година, обявена от ООН за Международна година за устойчиво развитие в туризма, София стана домакин на организирания от Световната организация по туризъм Международен конгрес на световните цивилизации и модерния туризъм. В него взеха участие над 100 чужди делегати от Ирак, Черна Гора, Македония, Малта, Египет, Зимбабве, Азербайджан, Кения, Грузия, Испания и т.н. България бе представена с три лекции, свързани с историята на траките и тракийското наследство.
Генералният секретар на Световната организация по туризъм д-р Талеб Рифай очерта опорните точки за успешното развитие на глобалния туризъм. На първо място е доброто управление и мениджмънт за привличане и посрещане на туристи. Второто е „създаването на история”, запазвайки автентичността, но и на дизайн, защото историята е част от дизайна и още:
Последно, но не и по важност е това, че няма страна, която да бъде харесана от посетителите й, ако самите й граждани не я харесват. Никоя държава, която не може да се грижи добре за народа си, не е готова да посрещне туристи. Промяната трябва да започне от местните. Когато отидете на място, където почувствате, че хората се уважават, по този начин уважавате и самия себе си. Не може да ти е приятно да си на място, където всички са депресирани, независимо с колко лукс си заобиколен. Трябва да запомним и, че за да запазим едно място, трябва да го уважаваме и да го преживеем. Имайте смелост да го преживеете.
Опазването на наследството на световните цивилизации бе акцент и в декларацията, приета в края на конгреса. Тя бе представена от Исабел Гараня – директор програма „Европа” на Световната организация по туризъм.
Туризмът е един от водещите глобални социално-икономически сектори на нашето време. Световните цивилизации са резултат от човешката креативност и постижения. Културният и креативният туризъм могат да допринесат за опазването на културата и социално-икономическото развитие на общността. Затова ние се ангажираме да помагаме за консервирането и развитието на креативния туризъм със:
Опазване и осведомяване за наследството на световните цивилизации, като източник на креативност и вдъхновение за рационално развитие, а също и насърчаване създаването на инфраструктура и институционални рамки, които поддържат местния креативен туризъм, свързан със световните цивилизации. Развитие на целесъобразна стратегия за развитие на наследството на световните цивилизации чрез насърчаване на туристически активности, които допринасят за информираността на обществото и опазване на културното наследство, да осъществяват ефективно влияние, премерено спрямо световните цивилизации и туризъм. Третото нещо е изграждането на партньорства между туризма и креативните индустрии чрез намаляване на бариерите на държавно и местно ниво, осигуряване на възможност културният туризъм да бъде ценен създател на различни бизнес активности и подкрепа местните традиции да станат част от програмата за градско развитие.
Декларацията няма задължителен характер, но изразява позицията на участниците от над 40 страни, че връзката между древните цивилизации и творческия туризъм ще помогне на хората да се сближат и опознаят по-добре. Участниците в срещата изказаха позицията, че туризмът е общ продукт. Той не може да бъде създаден без сътрудничеството между държавните институции, частните организации и местните общности. Принцесата на Йордания Дана Фирас подчерта, че наследството трябва да бъде трансформирано по начин, който да е разбираем и от полза на всички.
След дългогодишна разруха, един от емблематичните мостове, строени от майстора зидар Кольо Фичето, е готов отново да посреща туристи. Беленският мост е построен над река Янтра през 1865 - 1867 г. по нареждане на валията на Дунавския..
От това лято посетителите на Враца могат да опознаят планинското градче чрез напълно безплатните обиколки с гидове по модел на подобни турове, които се предлагат в големите европейски градове. Идеята е гостът, който за пръв път посещава северозападния..
С 30-40 % се е увеличило предлагането на ваканционни имоти в България през последните три години. Към момента техният брой надвишава 20 хиляди. Все повече клиенти предпочитат да си наемат апартамент или дори цяла къща през ваканцията си в България..
Винената култура в България преживява подем. Все повече места и събития привличат любители на виното и засилват интереса към винения туризъм. През..