Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Пийте кафето в хрупкава чаша и уискито със стил, благодарение на идеите на млади българи

БНР Новини

Cupffee е вафлена чаша за кафе, произведена от натурални продукти, която щади околната среда. Автори на идеята и реализацията на проекта са Мирослав Запрянов и Младен Джаузов, който разказва за предназначението на Cupffee:

Cupffee комбинира два продукта в себе си – чашата и храната. Основната цел е да служи като чаша, за да намалее употребата на чашите за еднократна употреба, тъй като те са голям бич за природата. Най-лоши са стиропорните, които не се разпадат около 500 години. Полиетиленовите, стиропорните  и дори хартиените чаши се произвеждат от нефт и отпадъчните му продукти, като природен газ. При производството на хартиените чаши се използва и дървен пулп, което ги прави още по-неекологични. На ден по света се пият страшно много кафета и тенденцията е 1/3 да са в чаши за еднократна употреба, заради забързаното ежедневие. С Cupffee нашата цел е да намалим поне една малка част от тях за начало, а бъдещето ще покаже какво ще се случи.

Cupffee остава хрупкава и вкусна дори 60 минути след наливане на гореща течност в нея. Интерес към проекта проявяват и от чужбина – екипът вече има запитвания за представителства от почти всички точки на света и предявени желания за инвестиции. Новината за Cupffee предизвика голям интерес у нас, което довежда до работа в посока вдигане на мощностите. На въпроса кога хрупкавата чашка ще бъде пусната на пазара, Мирослав отговори:

През март 2017-а потребителите в Пловдив ще могат първи да се насладят на продукта. До месец-два след това планираме да задоволим пазара в цяла България. За чуждия пазар ще трябва да мине повече време, защото са нужни доста инвестиции.

Друг българин – Трифон Михайлов, създава WooWhiskey – първия личен аксесоар за уиски в света. Подробностите за него разказва създателят му:

Липсваше ми почукването на ледчетата в чашата (хубавото уиски се пие без лед), но не исках да развалям автентичния вкус на любимото ми питие. Затова една вечер отидох в работилницата и си направих няколко дъбови кубчета, които обработих по различни начини, докато не стигнах до перфектната комбинация. Технологията ще запазя в тайна. Благодарение на специфичната термична обработка, на кубчета WooWhiskey са необходими само пет минути, за да подчертаят дъбовия аромат на уискито в чашата ви. Това спомага и за многократното им използване за дълъг период от време. Те не променят вкуса или аромата, а помагат на уискито да е такова, каквото трябва да бъде.

Мотото на марката е „Сложи бъчвата в уискито, а не уискито в бъчвата”, като отзивите за WooWhisky до момента са само положителни:

Хората трудно се осмеляват, защото се притесняват да не си развалят хубавото уиски, но всеки, който ги е пробвал ги препоръчва горещо на приятелите си. Най-много се купуват от доволни клиенти за подарък на техни приятели и познати. Отскоро предлагаме и персонализиране на кубчетата с гравирането на инициали на една от страните им, което ги прави перфектния личен подарък. WooWhiskey ще промени света на уискито завинаги! Всеки, който е пробвал – знае защо!

Кубчетата WooWhiskey могат да се закупят от официалната страница на продукта




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Взетите проби от заразените животни край Велинград са достоверни

Резултатите от пробите, взети от заразените стада край Велинград, са 100% достоверни и потвърдени с втора проба, съобщи пред БНТ Деян Стратев, зам.-министър на земеделието и храните. По думите му, гръцката частна лаборатория, в която фермери са..

публикувано на 01.12.24 в 10:08

Отбелязваме Световния ден за борба със СПИН с различни събития в столицата

По повод днешния Световен ден за борба със СПИН доброволци от Българския младежки Червен кръст в София ще направят на Моста на влюбените традиционната лента със свещи в знак на съпричастност с жертвите и носителите на заболяването. През целия ден..

публикувано на 01.12.24 в 09:33

Български гимназисти в битка с дезинформацията

Модернизирането на уменията за критично мислене, проверка на факти и медийна грамотност са от съществено значение за обществото, особено за младите хора в България – държавата с един от най-ниските индекси на медийна грамотност в ЕС,  съобщават от..

публикувано на 01.12.24 в 08:15