На проведената на 27 март в София пресконференция на Туристическия борд на Германия DZT (DeutscheZentralefürTourismus) бяха представени най-новите факти и цифри, свързани с туризма в Германия, както и любопитна информация за броя на българските туристи, посетили страната през 2017 г.
Информацията беще представена от Кристиян Салай, мениджър маркетинг и продажби на регионалното бюро на DZT за Босна и Херцеговина, България, Хърватия, Черна Гора, Румъния и Сърбия.
Домакините се похвалиха с осми пореден рекорден резултат при входящия туризъм с 83,9 мил. нощувки на чуждестранни туристи. Почти три четвърти от нощувките са генерирани от европейските страни. Българските гражданисъщо имат не малък принос в положителния резултат на германския туризъм.
През 2017 г. са регистрирани почти половин милион (471.000) нощувки на български граждани в Германия. 51 на сто от пътуванията са били с цел бизнес, 31 на сто с цел почивка, а 25 на сто по лични причини или друг повод като посещения на роднини и приятели. 53 на сто от пътуванията са били осъществени със самолет, 26 на сто с автобус и 21 на сто с лека кола. Най-много от пътувалите българските граждани са на възраст между 15 и 34 години (51 процента), последвани от възрастовата група +55 (33 процента).
Най-голям интерес българските туристи са проявявали към градския туризъм и обиколните турове, като средния престой при туровете е 8 дни. 555 евро за посещение е отделял българският турист в Германия, показват осреднените стойности.
На въпроса какво е значението на българския пазар и пазарите на другите балкански страни за входящия туризъм в Германия и има ли още потенциал, Кристян Салай отговори положително:
Трябва да отбележим положителните резултати от последните 5 години. Почти всички балкански държави са удвоили нощувките. Страни като България с почти половин милион нощувки, Румъния (1 мил.) и Хърватия играят голяма роля. Балканите се развиват икономически с бързи темпове. Разбира се, че хората, които живеят в региона биха искали това да се случва още по-бързо, но това не винаги е възможно. Обективно погледнато е имало непрекъснат растеж в последните години, който е повишил покупателната способност, а това е повлияло хората да искат да пътуват повече. Не трябва да се забравя и силното развитие на авиационната индустрия в региона. Открити са много нови линии и хората могат бързо да достигнат до желаната дестинация. Това развитие ще продължи и през следващите години. Специално за България очаквам след феноменалния резултат от 14 процента ръст при пътуванията до Германия през 2017 г., тази година положителната тенденция да продължи.“
Туризмът е и ще остане важен фактор за интеграцията защото помага да се рушат бариери. Германия може да послужи на България и другите балкански страни за пример как се изгражда една туристическа дестинация и как се печелят пазари. Има какво да научим.
По разнообразие на птици страната ни заема едно от челните места в Европа и попада в ТОП 5 на дестинациите за т.нар. бърдуочинг или орнитологичен туризъм на Стария континент, научаваме от разговора ни с д-р Георги Герджиков, който от години развежда..
Скалните венци, надвесени над река Русенски Лом и нейните притоци Бели, Черни и Мали Лом са магнит за природолюбители и търсачи на висок адреналин. Целият район е известен като Поломието или „Планина под равнината“. В течение на хилядолетията тук реките..
“София за начинаещи в 55 стъпки” – така се нарича туристическата обиколка на българската столица, организирана от Общинското предприятие „Туризъм“ (Visit Sofia). Безплатният пешеходен тур е подходящ за хора от всички възрасти, продължава 1 час и 45..
През 2009 г. една държавна компания в Шанхай пуска на пазара кисело мляко с марка "Мусилиян", както наричат село Момчиловци в Китай. Появата..