Производителите на розово масло от собствени градини край град Панагюрище − семейство Ралчеви, повдигат завесите и показват на хиляди заинтересовани у нас какво точно се случва в едно биостопанство и как се отглеждат растенията по най-чист начин.
Наследникът на семейството − Васил, подготвя почти на шега маркетинговата си стратегия за фамилния бизнес, наречена „Био градините на Ралчеви“.
Само преди година той се завръща от Англия, където завършва образованието си по специалност бизнес и мениджмънт на земеделието. Там прави първите успешни крачки в професионалната сфера и въпреки че е едва на 22 години, вече е издал книга с примери и съвети за просперитет в бизнеса. „Пет стъпки към по-добър живот” е заглавието, което половин година държи първенство по продажби сред книгите на неговия издател.
„Приложих опита си в областта на маркетинга, който имам от Англия и върху продуктите на семейната компания и то се оказа в пъти по-голям бизнес от това, което преди си представях. Така изведнъж се озовах в бранша на козметиката и онлайн търговията” – казва Васил Ралчев. По думите му с всяка изминала година процентът на онлайн търговията расте. Допълнителен тласък дава сегашната ситуация, породена от световната пандемия.
„В Англия доста учих дигитален маркетинг и ми показаха някои нови стратегии, а аз реших да ги пробвам тук – казва младият специалист по продажби. – Основното, което ми обясняваха, е, че рекламата не трябва да е насочена конкретно да продава продукта, а да представя историята, която стои зад този продукт. Той да има традиция, характер и визия. Използвах този алгоритъм при представянето на нашия асортимент, онлайн магазинът ни стартира през 2019 г. Имаше много голям ефект веднага в България. Ние не пускахме снимка на продукт с обяснение колко е добър, както обикновено се прави, а създавахме съответните блогове, където разказвахме цялата история на родителите ми и как са решили да се занимават с биоземеделие през далечната вече 2000 г. Тогава биопроизводството е било нещо екзотично за България.
Разказвам, че моята майка е един от създателите и първи представител на Асоциацията на биопроизводителите у нас през 2006г. Тогава започва бизнес пътешествието на семейството, което е свързано с биоетеричното производство. Минали сме през много административни и пазарни трудности. Но все пак родителите ми вече са постигнали такова ниво, че имат установено име и успяват да продават продукцията си навсякъде по света. Така че с нашата реклама не казваме – купете продуктите ни, а представяме семейството си Ралчеви и обясняваме как с биологични средства се грижим за градините и растенията.
Показваме целия процес със снимки и видео и с това печелим доверието на потребителя. Най-добрата реклама за нас са добрите отзиви в социалните мрежи, защото хората наистина остават доволни.”
Формулата на успеха включва и откриването на подходящи целеви групи. Васил Ралчев намира ниша сред подрастващите и създава блог, в който обяснява на тийнейджърите как да се справят с неприятните дерматологични проблеми на възрастта. И понеже темата засяга много младежи и родители, той става хит − за 40 дни събира над 1 000 000 преглеждания в България. Професионалните занимания увличат все повече младия човек, а това дава силен тласък и на биопродукцията на семейството, която за кратко време достига до нови европейски пазари.
„В края на миналата година, ноември – декември, забелязахме, че имаме много голяма вълна от клиенти у нас – над 50 хиляди. Тогава си помислих, че този бизнес може би ще работи и в други държави. Направих проучване и съответно съставих бизнес модел. Искахме да правим същото, което правим у нас, в чужбина − уебсайт и реклама в социалните мрежи. Единственото, което липсваше в това уравнение беше – как стоката да достига до крайните клиенти. Решихме, че това може да става чрез логистични складове в съответните държави. Отне три месеца да ги направим, заради спазването на регламентите. Започнахме в Германия през февруари. Там имахме огромен успех, а вече реализираме нашата продукция в Англия, Гърция, Румъния, съвсем скоро започваме и в Полша и Швеция”.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.
Снимки: Facebook/ inaessentialss
От 2 септември Държавният департамент на САЩ въвежда промени в критериите за освобождаване от интервю при кандидатстване за туристическа виза (B1/B2), съобщиха във Фейсбук от посолството на САЩ в София. Според новите правилa, повечето кандидати -..
Траен е интересът към родните висши училища сред младите хора с български произход от чужбина, кандидатстващи в тях по постановление №103 на Министерския съвет от 1993 г. Постановлението урежда преференциални условия за наши сънародници от диаспорите,..
За периода януари-юни 2025 г. нетният поток от преки чуждестранни инвестиции в страната достигна 848 млн. евро (0.8% от БВП), което представлява спад с 31.4 млн. евро спрямо същия период на 2024 г. През юни 2025 г. потокът е отрицателен в размер на 359.6..
От малък Николай Николов мечтае да лети. Не става космонавт, каквато е мечтата на почти всяко момче, но се посвещава на авиомоделизма. През 2000 г...
По случай Международния ден на морските фарове най-старият фар по българските морски ширини в Шабла отвори врати за посетители. Община Шабла обяви, че днес..
Траен е интересът към родните висши училища сред младите хора с български произход от чужбина, кандидатстващи в тях по постановление №103 на..