Ударът, който новият коронавирус нанесе върху туризма, особено преди началото на най-активния сезон от годината, е безспорен факт. Сега е време обаче да се говори за изхода от пандемията и за практическите възможности за възстановяване на бранша, а също − да се начертае план за действие, в случай на повторение на същата или пък при развитието на друга всеобща криза. Според специалиста по туризъм и дигитален маркетинг Руслан Йорданов, към когото Радио България се обърна за мнение, трябва да се научим да живеем с кризите. Като автор и създател на един от най-популярните български информационни портали за туризъм, той следи бранша от близо.
„Днес на туризма в България са нужни много неща, но три се отличават − образование, отношение, уважение – казва експертът. − Изминалите месеци бяха тест за нашите работодатели и за нашия бизнес. Днес обаче всеки един трябва да намери индивидуален подход − да е активен, различен, иновативен. Българските хотелиери претърпяха огромни загуби, но повечето от тях взеха мерки. Силно вярвам, че и правителството ще намери допълнителни лостове, с които да помогне. Първите стъпки са направени, но не може да се разчита само на държавата. Затова нека не стоим със скръстени ръце, а да търсим нови възможности“.
Една от тези възможности са широко обсъжданите „ваучери в туризма“. Но Руслан Йорданов ги вижда ефективни в по-друга посока.
„Най-голямото богатство на България е безплатно − природата, планините, чистият въздух, морето, минералната вода − и ние трябва да го използваме. Имаме изключително силна организация − Български съюз по балнеология и СПА туризъм.
С тяхна помощ може да се помисли за профилактика и подсилване на имунитета на българите. Въвеждането на именно такъв тип ваучери лично аз бих подкрепил“.
С идеята да подпомогне по някакъв начин туристическия бранш у нас, през май т.г. със своя сайт Руслан Йорданов организира онлайн туристическото изложение „Резервирай в България“.
„Целта беше да вдъхнем надежда на хората в бранша, за да може те да започнат да мислят и отново да продават. 150 участници, сред които общини, туристически компании, хотелиери, заведения, туристически атракции се включиха в първата по рода си онлайн алтернатива на стандартни туристически борси. Този път те имаха възможност директно от дома си, от мобилното си устройство да се запознаят с най-новите и атрактивни предложения на туристическия пазар. Успяхме да покажем и, че в България има красиви места, където се предлага висококачествен туристически продукт. В начинанието ни подкрепиха обичани личности като Христо Стоичков, Мария Гроздева, Йордан Йовчев и други. Туризмът като цяло е начин на живот. Туризмът – това е всеки един от нас. С визията, с действията си ние представяме не само себе си, бизнеса си, работодателя си, семейството си, но и нашата родина“.
Още за работата на Руслан Йорданов чуйте в звуковия файл.
Снимки: bgtourism.bg и личен архивХубавите есенни дни са прекрасно време за разходка сред дюкянчетата на Самоводската чаршия във Велико Търново. Чаршията възниква в средата на XIX век, когато на улицата излагат своята продукция земеделци от околните села. Появяват се и занаятчийски..
Те радват окото, сбъдват желания и лекуват. Хиляди пясъчни колони, малки и големи, наподобяващи хора, растения или митични животни, са осеяли обширна територия от 50 кв. км в околностите на град Варна. Произходът им до ден днешен не е напълно..
Стари български села с уютни къщи за гости, тишина, разходки сред природата и вкусна домашна храна. Селският туризъм се превръща в предпочитан форма на отдих, особено сред семейства и млади хора, които избират природосъобразния начин на..