„Светът е оцелял, защото се е смял!“- крилата фраза на сатирика Радой Ралин сякаш трудно се прокрадва в сърцата ни тези дни, въпреки че носи цялото „спасение“ на душите по пътя на живота. Българските карикатуристи добре знаят това. Като на шега тази година те не откриха годишната си изложба на традиционната дата 1 април, а седмица по-късно. Въпреки това 47-то поредно издание на Националната изложба на карикатурата в галерията на СБХ „Шипка 6“ беше чакано не само от професионалистите в областта, но и от всеки, който иска да се усмихне над злободневието. Експозицията се явява преглед на най-високите постижения на българските художници, работещи в областта на карикатурата и шаржа и цели да популяризира творчеството на българските карикатуристи в страната и в чужбина.
Пандемията, която преживяваме вече трета година, международните и вътрешнополитическите събитията от последните месеци и произтичащите от тях обществени вълнения са новите-стари теми за творците в изложбата. Голяма част от работите представляват шаржове на популярни личности и начина, по който общественото око ги вижда.
Почетно участие в 47-та Национална изложба има художникът Милко Диков, ученик на големия художник Илия Бешков, който в края на март месец навърши 92 години.
Изложбата може да бъде разгледана до 26 април.
Преводачите Ян Махей (Чехия), Елвира Борман (Германия), Хана Сандборг (Швеция) ,Хана Карпинска (Полша) и Ливия-Мария Нистор (Румъния) ще са резиденти до октомври в Къщата за литература и превод. Къщата е съвместен проект на фондация "Следваща..
В навечерието на 1 юни деца от Балетна школа "Маша Илиева" ще представят "Ариел" – спектакъл, вдъхновен от любимия анимационен филм "Малката русалка". Представлението е на 29 май от 19:00 ч. в големия салон на Софийската опера и балет...
"Човекът, който не можа да мълчи" на режисьора и сценарист Небойша Слижепчевич спечели наградата "Златна палма за късометражен филм" на кинофестивала в Кан. Филмът е продуциран от Хърватия, Франция, Словения и Националния филмов център на България...
"По един уникален начин е намерено, как всеки сектор в културата да се финансира погрешно. Хората на изкуството в момента работят точно като фабрики и вместо..