„Светът е оцелял, защото се е смял!“- крилата фраза на сатирика Радой Ралин сякаш трудно се прокрадва в сърцата ни тези дни, въпреки че носи цялото „спасение“ на душите по пътя на живота. Българските карикатуристи добре знаят това. Като на шега тази година те не откриха годишната си изложба на традиционната дата 1 април, а седмица по-късно. Въпреки това 47-то поредно издание на Националната изложба на карикатурата в галерията на СБХ „Шипка 6“ беше чакано не само от професионалистите в областта, но и от всеки, който иска да се усмихне над злободневието. Експозицията се явява преглед на най-високите постижения на българските художници, работещи в областта на карикатурата и шаржа и цели да популяризира творчеството на българските карикатуристи в страната и в чужбина.
Пандемията, която преживяваме вече трета година, международните и вътрешнополитическите събитията от последните месеци и произтичащите от тях обществени вълнения са новите-стари теми за творците в изложбата. Голяма част от работите представляват шаржове на популярни личности и начина, по който общественото око ги вижда.
Почетно участие в 47-та Национална изложба има художникът Милко Диков, ученик на големия художник Илия Бешков, който в края на март месец навърши 92 години.
Изложбата може да бъде разгледана до 26 април.
Институтът "Сервантес" е домакин на поредица от специално създадени филмови плакати, обединени от името "Кино "Испания": Плакати за филми с награди". Изложбата, чийто автор е Ерина Боянова, се открива на 19 юни в галерията на Института в София,..
Днес се открива експозиция с платна на българския художник иконописец Диан Костов. Платната ще бъдат изложени на фасадата и в самата Национална базилика "Светото сърце" в Кукелберг, Брюксел (Basiliekvoorplein 1, 1083 Brussels), в продължение на..
Балетът на Националната опера гостува на фестивала Sounds of Oradea в Румъния, съобщават от Софийската опера и балет. Третото издание на международния фестивал е от 14 до 16 юни и включва три програми в популярни културни пространства в града...
"По един уникален начин е намерено, как всеки сектор в културата да се финансира погрешно. Хората на изкуството в момента работят точно като фабрики и вместо..