„Светът е оцелял, защото се е смял!“- крилата фраза на сатирика Радой Ралин сякаш трудно се прокрадва в сърцата ни тези дни, въпреки че носи цялото „спасение“ на душите по пътя на живота. Българските карикатуристи добре знаят това. Като на шега тази година те не откриха годишната си изложба на традиционната дата 1 април, а седмица по-късно. Въпреки това 47-то поредно издание на Националната изложба на карикатурата в галерията на СБХ „Шипка 6“ беше чакано не само от професионалистите в областта, но и от всеки, който иска да се усмихне над злободневието. Експозицията се явява преглед на най-високите постижения на българските художници, работещи в областта на карикатурата и шаржа и цели да популяризира творчеството на българските карикатуристи в страната и в чужбина.
Пандемията, която преживяваме вече трета година, международните и вътрешнополитическите събитията от последните месеци и произтичащите от тях обществени вълнения са новите-стари теми за творците в изложбата. Голяма част от работите представляват шаржове на популярни личности и начина, по който общественото око ги вижда.
Почетно участие в 47-та Национална изложба има художникът Милко Диков, ученик на големия художник Илия Бешков, който в края на март месец навърши 92 години.
Изложбата може да бъде разгледана до 26 април.
Историята винаги се нуждае от добри разказвачи. Херодот е обявен за баща на историята, не просто защото пише първата история, а защото първи е чел своите текстове публично в Одеона на Атина. Има два вида историци. Едните цял живот изследват определена..
Филмът "Безветрие"/Windless/ на българския режисьор Павел Веснаков влиза в селекцията на започващия днес кинофестивал в Карлови Вари. Копродукцията на България и Италия е част от състезателна програма Proxima, която показва филми на автори от..
Днес отбелязваме Деня на българския фолклор. Той е обявен през 2019 г. от Министерството на културата по идея на фолклорния ансамбъл „Чинари“ с подкрепата на "Мистерията на българските гласове", перкусиониста Стоян Янкулов - Стунджи, "101 каба гайди" и..
"По един уникален начин е намерено, как всеки сектор в културата да се финансира погрешно. Хората на изкуството в момента работят точно като фабрики и вместо..