„Светът е оцелял, защото се е смял!“- крилата фраза на сатирика Радой Ралин сякаш трудно се прокрадва в сърцата ни тези дни, въпреки че носи цялото „спасение“ на душите по пътя на живота. Българските карикатуристи добре знаят това. Като на шега тази година те не откриха годишната си изложба на традиционната дата 1 април, а седмица по-късно. Въпреки това 47-то поредно издание на Националната изложба на карикатурата в галерията на СБХ „Шипка 6“ беше чакано не само от професионалистите в областта, но и от всеки, който иска да се усмихне над злободневието. Експозицията се явява преглед на най-високите постижения на българските художници, работещи в областта на карикатурата и шаржа и цели да популяризира творчеството на българските карикатуристи в страната и в чужбина.
Пандемията, която преживяваме вече трета година, международните и вътрешнополитическите събитията от последните месеци и произтичащите от тях обществени вълнения са новите-стари теми за творците в изложбата. Голяма част от работите представляват шаржове на популярни личности и начина, по който общественото око ги вижда.
Почетно участие в 47-та Национална изложба има художникът Милко Диков, ученик на големия художник Илия Бешков, който в края на март месец навърши 92 години.
Изложбата може да бъде разгледана до 26 април.
Прочутата кино и театрална актриса Джесика Ланг, носителка на две награди “Оскар”, в продължение на почти две десетилетия гради кариера като художествен фотограф. Първата по рода си нейна ретроспектива в България ще бъде представена в рамките на..
Документалният филм "Ваклуш" на режисьора Николай Василев е отличен от световния филмов фестивал в Кан Remember the future със статуетка "Златна светулка" в категорията "Най-добър филм за социална справедливост" (Best Social Justice feature film)...
Черноморският град Варна ще се потопи в духа на френския Празник на музиката на 21 юни. Събитието, организирано от Алианс Франсез Варна, с финансовата подкрепа на Община Варна, Държавна опера Варна и Pontica Solutions, предвижда три специални сцени..
"По един уникален начин е намерено, как всеки сектор в културата да се финансира погрешно. Хората на изкуството в момента работят точно като фабрики и вместо..