В разгара на лятото, отново отправяме поглед към ситуацията по републиканската пътна мрежа, но не към курортите около морската столица Варна, а в района на град Видин.
Някогашната столица на Видинското царство в периода 1369-1396 година, днес за жалост се намира в най-бедния и обезлюден район на Европейския съюз. Наред с тези проблеми, жителите на града и околните населени места чакат завършването на скоростния път Видин – Ботевград. Прогнозите са 190-километровото трасе да бъде готово през 2027 година. Построяването му би свързало "Дунав мост 2" с Автомагистрала "Хемус", което значително ще облекчи натовареното движение в района.
Сериозна пречка пред облекчаването на работата на пункта, отчетена в анализа, е невъзможността да бъде променена организацията на движението. Причината е, че това зависи изцяло от северната ни съседка, тъй като имотът, на който е разположен пунктът е румънска собственост. Пунктът и зоната около него се управлява от смесено българо-румънско дружество "Видин-Калафат" АД. Анкета сред шофьори на границата изразява възмущението им от условията, в които са принудени да чакат, за да преминат през граничния пункт.
"За една работна смяна от 15 часа ако преминеш, е добре. Не е лесно – слънцето пече, над 30 градуса е, няма вятър. Мисля, че забавянето се дължи на контрола на румънците, който отнема повече време, докато в обратна посока към България, опашката върви малко по-бързо", обяснява шофьор на ТИР.
"Възможно е да се намали времето за изчакване, ако изместят след пункта гишетата, на които се проверяват документи от страни извън ЕС и се купуват винетки" – споделя друг.
"Голямо забавяне се получава и при газ-анализа, който правят на пункта на някои от камионите" – посочва трети.
Задължението всички камиони да преминават през кантар, също губи дълги часове на границата. Някои от шофьорите дават пример с организацията на този процес в Унгария, където тази процедура се извършва на паркинг, извън граничния пункт.
Именно това е и една от препоръките в анализа на МВР – отпадане на някои от процедурите или изместването им извън зоната на граничния пункт.
Съставил: Йоан Колев
Снимки: Радио Видин-архив, БГНЕС-архив
Харизматична личност, с фино чувство хумор и усет за мярка и естетика – това научаваш още при първа среща за журналиста, преводач и водещ на телевизионни предавания Георги Ангелов. Той се отличава не само с хубав тембър на гласа, но и широките си..
Седем черни лешояда изминаха впечатляващите 3300 километра от Испания до Източните Родопи, за да станат част от амбициозния LIFE проект "Завръщането на черните лешояди в Родопите" за възстановяване на този величествен вид в България. Тяхното..
Мнозинството българи са оптимисти за Европейския съюз и очакват от общността да осигури на първо място мир. Това сочат данните на "Евробарометър", представени от Еврокомисията, предава БТА. Запитани какво действие на ЕС би подобрило живота в..
Българинът вече разполага с брутно богатство от над 1 трилион лева, сочи проучване на Експертния клуб за икономика и политика, публикувано наскоро...
В "България днес" на 28 Май слушайте: 01:33..
Харизматична личност, с фино чувство хумор и усет за мярка и естетика – това научаваш още при първа среща за журналиста, преводач и водещ на..