В разгара на лятото, отново отправяме поглед към ситуацията по републиканската пътна мрежа, но не към курортите около морската столица Варна, а в района на град Видин.
Някогашната столица на Видинското царство в периода 1369-1396 година, днес за жалост се намира в най-бедния и обезлюден район на Европейския съюз. Наред с тези проблеми, жителите на града и околните населени места чакат завършването на скоростния път Видин – Ботевград. Прогнозите са 190-километровото трасе да бъде готово през 2027 година. Построяването му би свързало "Дунав мост 2" с Автомагистрала "Хемус", което значително ще облекчи натовареното движение в района.
Сериозна пречка пред облекчаването на работата на пункта, отчетена в анализа, е невъзможността да бъде променена организацията на движението. Причината е, че това зависи изцяло от северната ни съседка, тъй като имотът, на който е разположен пунктът е румънска собственост. Пунктът и зоната около него се управлява от смесено българо-румънско дружество "Видин-Калафат" АД. Анкета сред шофьори на границата изразява възмущението им от условията, в които са принудени да чакат, за да преминат през граничния пункт.
"За една работна смяна от 15 часа ако преминеш, е добре. Не е лесно – слънцето пече, над 30 градуса е, няма вятър. Мисля, че забавянето се дължи на контрола на румънците, който отнема повече време, докато в обратна посока към България, опашката върви малко по-бързо", обяснява шофьор на ТИР.
"Възможно е да се намали времето за изчакване, ако изместят след пункта гишетата, на които се проверяват документи от страни извън ЕС и се купуват винетки" – споделя друг.
"Голямо забавяне се получава и при газ-анализа, който правят на пункта на някои от камионите" – посочва трети.
Задължението всички камиони да преминават през кантар, също губи дълги часове на границата. Някои от шофьорите дават пример с организацията на този процес в Унгария, където тази процедура се извършва на паркинг, извън граничния пункт.
Именно това е и една от препоръките в анализа на МВР – отпадане на някои от процедурите или изместването им извън зоната на граничния пункт.
Съставил: Йоан Колев
Снимки: Радио Видин-архив, БГНЕС-архив
По-скъпа потребителска кошница с два лева за една седмица, като тя се е върнала от 105 на 107 лв., отчитат от Държавата комисия по стоковите борси и тържищата. Плодовете и зеленчуците са по-скъпи с 8 лв. в сравнение със същия период на миналата..
Над 500 служители в държавните горски и ловни стопанства излязоха на протест при километър 119 на автомагистрала "Тракия". В момента те са се събрали до бензиностанция на автомагистрала "Тракия" до изхода на Пловдив в посока София. Намерението на..
От 1 януари 2026 година България влиза в Еврозоната , а левът и стотинките остават в историята. Новата валута, която ще замести националната, ще има различен облик, но ще запази познатите ни символи и образи. Българските евромонети вече са..
От 1 януари 2026 година България влиза в Еврозоната , а левът и стотинките остават в историята. Новата валута, която ще замести националната, ще..
Лятото във Велико Търново задължително се свързва и с едно събитие, превърнало се в традиция за Великотърновския университет, а именно семинара по..
По време на спасителни разкопки в западния некропол на античния град Хераклея Синтика край село Рупите археолозите се натъкнаха на уникална находка:..