Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Нана Джанелидзе представя на фестивал в Перник филма си за войната между Грузия и Абхазия

Снимка: Facebook / inthepalace

Грузинският сценарист и режисьор Нана Джанелидзе е специален гост на фестивала за късометражно кино IN THE PALACE, който се провежда между 29 юни и 6 юли в Перник. На 3 юли тя ще представи новия си филм "Лиза, не спирай". Той е копродукция с България, а асоцииран продуцент е журналистът Емил Спахийски.

Кадър от филма „Лиза, не спирай“ на Нана Джанелидзе
Филмът разказва за войната между Грузия и Абхазия преди 30 години, а главната героиня е военен репортер по време на руското нахлуване. От 5 юли лентата ще бъде показана и в избрани кина в България.

Нана Джанелидзе е с над 30-годишен опит в киноиндустрията, а от 2013 г. до 2016 г. заема поста директор на Националния филмов център на Грузия. Сътрудничила е с режисьора Тенгиз Абуладзе при снимките на филма "Покаяние", носител на Голямата награда в Кан през 1987 г.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Здравка Евтимова и министърът на културата Мариан Бачев по време на панаира на книгата в Лондон.

Публикуваха на английски романа на Здравка Евтимова

Английското издателство Heloise Press преди дни публикува романа на Здравка Евтимова "Резерват за хора и вълци", който в България бе издаден през 2022 г. Английското заглавие на книгата е The Wolves of Staro Selo - "Вълците на Старо село", съобщи..

публикувано на 15.03.25 в 12:54
„Артисти за деца“

Българското кино на фокус в 29-ото издание на Международния София филм фест

"Шшш... Време е за кино" – с това мотото през следващите две седмици София се превръща в кино столица на Европа. 29-ото издание на най-големия кино форум на Балканите – Международния София филм фест (СФФ) се открива тази вечер в Зала №1 на НДК с..

публикувано на 13.03.25 в 10:10
Проф. Велимир Велев

Театърът в дигиталния свят – представления отвъд реалността и зрители-геймъри

Какво е влиянието на дигиталните технологии върху изкуството и възможно ли е театърът, променяйки основните си парадигми, да продължи да носи онова специфично удоволствие на зрителя, докато го подтиква да преминава границите на собствените си..

публикувано на 12.03.25 в 11:40