Това обясни пред Радио София Десислава Олованова – управител на McCann Sofia и член на УС на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Тя е сред основните организатори и идеолози на конкурса, който преди броени дни обяви победителите си в различните категории.
Тя обясни, че „нестандартната“ в много отношения 2020 година е предоставила условия и възможности за нови идеи, казуси и кампании. В конкурса не е имало Covid категория, а „Маркетинг при актуални събития“ и токмо в нея е имало най-много заявки.
Кампаниите бяха по-емоционални и показват, че специалистите в областта на рекламата са работили усърдно и през 2020 г. Компаниите са малки (и средни) предприятия и са много гъвкави, защото най-ценният им капитал са хората и идеите, коментира още Олованова. Играчите са същите, като през 2019-а, но сред кандидатите за Effie е имало около 30% съвсем нови участници.
Според експерта заради коронавируса България се е нуждаела от адекватна комуникация от страна на здравните и управленските институции още от първия ден на локдауна, но „така и не се появи“. Тонът не беше уцелен.
„Българските институции като цяло още не са започнали да се учат да комуникират. А го виждаме в много други държави. Кашата е най-лошият сценарий.“
Радиото е сред каналите, които дават възможност за много креативни подходи в рекламата, допълни експертът. Сред несъвършенствата му тя посочи невъзможността да измеримост на достигнатите послания до потребителите. Нещо, в което шампиони са дигиталните медии.
„Има какво да се реорганизира в рекламния пазар на радиа“, убедена е Десислава Олованова.
С нея разговаря Катя Василева.
“Клиентите не се хващат, а се печелят всеки ден. Не вярвам в това, че ще грабнеш един клиент с красива презентация. Не, спечелването на клиент е в ежедневните битки, в ежедневните малки победи и постигане на резултати. Успехът на пазара - накрая това има..
Истинското име на събореното преди половин век Писателско кафене е сладкарница "Цар Освободител". Тези, които я помним намаляваме като бройка и си струва да се запознаете с нея: Чия е първоначално сградата ѝ, кой я купува и в какво превръща..
Американското разузнаване праща частни самолети за любовниците на агента си: Осъденият на смърт за шпионаж в полза на САЩ български дипломат Иван Асен Георгиев, докато работи в българското посолство в Париж върти три любовници, а освен това има..
За Милен Кукошаров времената са интересни. И плодотворни. Един от най-широкоспектърните пианисти на българската сцена, той се налага все повече като запомнящо се присъствие и в джаза (където участва в многобройни съвместни проекти с Вили Стоянов – и..
Ново гражданско пространство „ Магнит “ за безплатни събития отваря врати на 20.11. на ул. Г. С. Раковски 76. Представя ни го един от основателите, Божана Славкова: "Проектът почна в 2019. Бе само пространство за климатични активисти. Сега е..
С наближаването на официалната дата на "Черния петък" (29.11.), търговци започват да анонсират различни кампании за отстъпки, някои от които обаче не са коректни спрямо клиентите – описание и експертен анализ на некоректните практики с Габриела..
По повод днешния Международен ден на толерантността разговаряме с психолога и психотерапевт Камелия Тодорова от “Психологическо консултиране За мен” за това колко толерантни са децата: "Винаги обяснявам толерантността като сводоба и част от..
Изпреварващият икономически растеж в няколко от по-малките области в България продължава, като постепенно делът на София в общия брутен вътрешен продукт (БВП) на страната намалява. Въпреки това столицата запазва водещата си роля с 41% от БВП през..