Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Интересно, но факт

За наградите Effie през 2020 г. е имало повече заявки отпреди пандемията

Рекламният бранш не се е свил, напротив, в кризата дори се разраства, заяви Десислава Олованова

Десислава Олованова
Снимка: Ани Петрова
Effie е фестивал за ефективността. Това е най-важният критерий включително и за успешната комуникация. Слоганът е красноречив – той е: „Идеи, които работят“. Говорим са идеи, които са дали резултати.

Това обясни пред Радио София Десислава Олованова – управител на McCann Sofia и член на УС на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Тя е сред основните организатори и идеолози на конкурса, който преди броени дни обяви победителите си в различните категории.

Тя обясни, че „нестандартната“ в много отношения 2020 година е предоставила условия и възможности за нови идеи, казуси и кампании. В конкурса не е имало Covid категория, а „Маркетинг при актуални събития“ и токмо в нея е имало най-много заявки.

Кампаниите бяха по-емоционални и показват, че специалистите в областта на рекламата са работили усърдно и през 2020 г. Компаниите са малки (и средни) предприятия и са много гъвкави, защото най-ценният им капитал са хората и идеите, коментира още Олованова. Играчите са същите, като през 2019-а, но сред кандидатите за Effie е имало около 30% съвсем нови участници.

Венцислав Мутафчийски - началник на ВМАСпоред експерта заради коронавируса България се е нуждаела от адекватна комуникация от страна на здравните и управленските институции още от първия ден на локдауна, но „така и не се появи“. Тонът не беше уцелен.

„Българските институции като цяло още не са започнали да се учат да комуникират. А го виждаме в много други държави. Кашата е най-лошият сценарий.“

Радиото е сред каналите, които дават възможност за много креативни подходи в рекламата, допълни експертът. Сред несъвършенствата му тя посочи невъзможността да измеримост на достигнатите послания до потребителите. Нещо, в което шампиони са дигиталните медии.

„Има какво да се реорганизира в рекламния пазар на радиа“, убедена е Десислава Олованова.

С нея разговаря Катя Василева.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.

Още по темата

Гергана Иванова

Гергана Иванова: Печелим клиентите си с успехите, които постигаме за тях

“Клиентите не се хващат, а се печелят всеки ден. Не вярвам в това, че ще грабнеш един клиент с красива презентация. Не, спечелването на клиент е в ежедневните битки, в ежедневните малки победи и постигане на резултати. Успехът на пазара - накрая това има..

публикувано на 10.02.21 в 15:37
ВИЖТЕ ОЩЕ
Лилия Еленкова

"Форум", 03.11.25: ИИ няма да замени преподавателите, но може да доведе до закърняване на умения сред студентите

В първия делник на ноември за коментатор сме поканили гл. ас. д-р Лилия Еленкова - експерт по младежки политики, преподавател във Философския факултет на СУ "Св. Климент Охридски“ и в УНСС, член на Комитета по управление на младежта на Съвета на..

публикувано на 03.11.25 в 18:25

13-а нощ, в която сцената не заспива

София се подготвя да посрещне 13-ата Нощ на театрите . Една нощ, в която сцената никога не заспива, а актьорите, режисьорите и публиката споделят магията на живото изкуство. Тази година инициативата влиза с мощна визуална енергия – Фото и видео..

публикувано на 03.11.25 в 17:55
Проф. Васил Яблански

Асиметрията в стойката - първа червена лампа за сколиоза при тийнейджърите

Все по-често родители и специалисти забелязват тревожната тенденция на увеличаващи се случаи на гръбначни изкривявания при деца и подрастващи. Според данни на Световната здравна организация (СЗО) честотата на гръбначните деформации, като..

публикувано на 03.11.25 в 17:35

Ако имате много български монети, за обмяна идете в по-голям банков филиал

Наближава 1 януари 2026 г., когато България практически ще приеме еврото като официална парична единица. Подготовката по смяната на валутата все още поражда въпроси, затова се обърнахме към Асоциацията на банките в България (АББ) . Пред..

публикувано на 03.11.25 в 15:56

Последствията от естетичните процедури понякога ни кара да съжаляваме за "Цената на красотата"

Естетичните процедури и тяхната безопасност на фокус в кампанията " Цената на красотата", която стартира преди дни, организирана от Асоциация на пациентите, активни в здравеопазването (АПАЗ), Асоциация “Грижа за пациента“ и “Портал на пациента“ ...

публикувано на 03.11.25 в 15:50
Доскоро под медицински туризъм у нас се разбираше СПА и балнеолечение

Болниците са готови за бум в медицинския туризъм, а институциите?

Медицинският туризъм в България има огромен потенциал и при добра стратегия и целеви инвестиции може да се очаква ръст. Това показва и специален анализ за състоянието и перспективите на този сектор. Страната ни разполага с кадрова и..

публикувано на 03.11.25 в 15:32

С фотоизложба и дискусия се открива Седмицата на бащата

От 3 до 9 ноември 2025 г. за 12-а поредна година България ще отбележи Седмицата на бащата . Инициативата е част от Националната кампания "Да бъдеш баща" на Асоциация "Родители". Тя обединява семейства, училища и общности от цялата страна в подкрепа..

публикувано на 03.11.25 в 14:25