Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

2021 г. ще бъде запомнена като година на преливащи кризи

Снимка: Радио София

Изминалата година е белязана с шест преливащи една в друга кризи. Политическата ситуация, коронавирусът, фалшивите новини са само част от темите, повод за тревога в обществото, коментираха в студиото на Радио София Любомир Аламанов, доц. д-р Александър Христов и Даниел Киряков от Център за анализи и кризисни комуникации (ЦАКК). 

"Отминаващата година беше трудна за хората и за компаниите, за администрацията и политиците. За всички. Две бяха господстващи теми в българското публично пространство – пандемията от COVID-19 и политическото бъдеще на страната. Първата беше концентрирана в статистиката на заболели, починали, оздравели, ваксинирани и отричащи - явно или тайно, нуждата от имунизация и здравни и икономически мерки. Втората бе съсредоточена в няколкото предизборни кампании - невиждана концентрация от началото на демократичния преход насам. Поради това от комуникационна гледна точка можем да кажем, че годината беше наситена със събития, послания, ефективни и неефективни комуникационни действия, с различни „герои“, които излизаха на публичната сцена", пише в Годишния преглед на комуникационните кризи за отминалата 2021 г. и прогноза за възможните комуникационни рискове през 2022 г. на ЦАКК, представен първо в "Ритъмът на столицата".

„Изключително трудно беше да отграничим кризите поотделно, тоест да ги специфицираме една по една, тъй като както няколко пъти говорихме през годината, бяхме в ситуация на мултикризисна обстановка“, каза доц. д-р Александър Христов.

По думите на Даниел Киряков обзорът за 2021 г. е сякаш едно непрекъснато връщане към проблемите от 2020 г.

Смяната на властта дава нова надежда да се предположи, че новите управляващи и новите подходи ще формират устойчиви правила и че комуникационните кризи ще бъдат управлявани по-ефективно. Но закъсненията в много сектори, както и натрупаното недоверие в институциите, правят тези процеси сложни и непредсказуеми. Според комуникационните експерти потенциална криза е заложена и в сложния конструкт на четворната коалиция и взаимоотношенията в самото правителство. 

ЦАКК посочва още 6 комуникационни предизвикателства, които имат потенциал да се развият в кризи през 2022 г. Това са: поведението на управляващата коалиция, ваксината срещу COVID-19 и информационната кампания, проблемите през последните 12 години, кризата в здравната система и в администрацията, имиджът на България в ЕС и фалшивите новини и конспиративни теории.

Целият разговор на Катя Василева с Любомир Аламанов, доц. д-р Александър Христов и Даниел Киряков от ЦАКК можете да чуете в звуковия файл.



БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

"Форум", 24.10.25: Образованието и реализацията на младите хора в България

Гост в коментарното предаване “Форум” в края на работната седмица е Мартин Атанасов – момчето, което създаде проекта Черна писта, интерактивна платформа с данни за над 177 000 катастрофи и пиар специалист. Заедно с водещата на предаването Елена Пъневска те обсъдиха следните теми:  Обобщение на седмицата; За младите хора у нас много от обществените..

публикувано на 24.10.25 в 18:35

Боянското блато - последната естествена влажна зона в София, която може да бъде застроена

Казусът с Боянското блато е активен в общественото пространство от 2021 г., когато стартираха различни административни процедури за съхраняване на блатото като екосистема. Изплува отново в момента, по причина на това, че в момента в имота от север (буквално на 15 м. от неговата територия) започна активно строителство”, заяви адвокат Веселин..

публикувано на 24.10.25 в 17:45
Президентът на САЩ Доналд Тръмп

Тръмп прекратява търговски преговори с Канада заради реклама с гласа на Рейгън

Президентът на САЩ Доналд Тръмп обяви, че прекратява търговските преговори с Канада. За причина се посочва канадска реклама против митата с гласа на бившия президент Роналд Рейгън. Рекламата се появява като критика на наложени от Щатите тарифи на стомана и автомобили от Канада. Става дума за телевизионна реклама, дело на местната власт в..

публикувано на 24.10.25 в 16:32
Павлин Проданов

С поезията в дебютната си книга Павлин Проданов кани на танц

Какво е поезията? Самоанализ? Себевглеждане? Или може би демонстрация и подтик как съвременният човек да се вглежда повече в себе си? Тези разсъждения направи в студиото на БНР-Радио София поредният поет – петъчен гост на Даниел Ненчев. Формален повод за поканата към Павлин Проданов  е неговата дебютна книга "Слънцето хвърля милиарди..

публикувано на 24.10.25 в 16:04

Rafunzel записа песен в "меланхоличен поп", текстът е за прекрасните моменти в човешките отношения

Рафаела, а.к.а Rafunzel , която най-ревностните слушатели помнят и като част от екипа на Радио София, гостува в "Добър вечер, София" с нова фамилия, псевдоним за пред феновете и с нов запис. "Радвам се и много се вълнувам, че съм тук. Носталгично ми е да се върна и да видя студиото като гост, а не като звукорежисьор", възкликна Рафи...

публикувано на 24.10.25 в 15:53

Яница Петкова: Има условия за обществено напрежение

Стойността на индекса на обществено напрежение за третото тримесечие на 2025 г. (1 юли - 30 септември) съвсем леко, с 0.9 пункта, навлиза във фазата „висок, трудно контролирани рискове“. Стойността на индекса за периода се дължи на действието на широк комплекс от фактори. Към този момент регистрираните стойности на индекса по-скоро показва висок,..

публикувано на 24.10.25 в 15:35
Худит де Архила Бланко, Бойко Василев, Наталия Горшчак, Жан-Филип Де Тандер

Как обществените медии да еволюират от динозаври в птици?

Тази седмица Българското национално радио беше домакин на голямата среща на обществените медии в Европа. Сред темите, които вълнуваха участниците и те обсъждаха и дискутираха, бяха: как в днешния свят обществените медии да бъдат платформа за аргументи а не за алгоритми; привличане и грижа за младежката аудитория; историите, които имат..

публикувано на 24.10.25 в 15:08