Той каза, че:
“За нас е важно какво мисли публиката, питаме хората, пишем си с тях, разговаряме и започнахме да получаваме по-често обратна връзка от родители, които питат “къде са детските филми?”, и ние направихме тогава анализ на нашата програма за една година назад, и се оказа, че близо 90% от събитията ни са с възрастово ограничение”, сподели Спасов.
По думите му, късометражното кино е по-грубовато, по-сурово и по-директно, отколкото големите детски филми, които минават през по-сериозен творчески процес и това е предпоставка много рядко да има детски програми в късометражното кино.
“На децата им е изключително интересно, както и на предишните събития и освен това смятам, че е много важно те да гледат късо кино. Защото както ние възрастните, така и те са вече навътре в технологиите и социалните мрежи, а покрай това в последните години вече е много популярно краткото видео съдържание, ултра краткото. Става въпрос за 6 до 10 секундни видеоклипове”, сподели Спасов. Той каза още:
“Все-повече ситни различни сегменти съдържание гледаме и все по-малко гледаме големи стойностни неща. И от тази гледна точка за децата късото кино има страхотни ефекти, то ги изненадва, както и нас то ни изненадва, което му е хубавата страна и някак си те започват да задават въпроси на родителите си”.
По темата се включи и режисьорът Камен Стоянов, който сподели, че предимството на късото кино пред големите пълнометражни продукции е свободата да се правят по-нестандартни идеи. За филма си “Нагоре и през” Стоянов каза, че идеята е тръгнала от изоставена сграда, която е била хотел и той е решил да я насели с интересни случки.
“Аз тръгвам от морското равнище, от морето с една празна кофа, която се пълни и се изкачва чрез един въжен асансьор много дълго и нависоко, високият бряг на Калиакра, и всъщност целият разказ става чрез главния герой, който може би ако има главен герой това е кофата. Кофа, която най-накрая се излива в един ров отзад, който би трябвало да бъде басейн и се завърта целият кръг”, каза Стоянов.
Той допълни, че всички, които участват във филма са непрофесионални актьори и в него няма реплики. Освен това каза, че извън България късото кино съвсем достойно също е прието на международните форуми за визуални изкуства.
Относно инициативата на проекта “Кинематограф” да се предлагат по време на пандемията безплатни прожекции всеки ден Юлиян Спасов каза, че за 5 месеца зрителите са били 92 хиляди. За филма “Нагоре и през”той сподели, че препратката е за спасяването на водата, за това, че тя става все по-дефицитна.
“Филмът е една дистопия, която просто изумява с тоталната неефективност, която се наблюдава във всяка една операция, във всяка една сцена, всяко едно действие, което се извършва в този филм е фрапиращо неефективно”, заяви Спасов.
Той каза, че прожекциите ще започнат на 21 април 2022 г. от 20:00 ч. в “Сине Гранд”, а това лято предстоят много прожекции в цяла София и допълни, че има идеи за киноклубове в училище.
“От 2015 г. сме направили над 30 киноклуба тестово, по покана на различни училища и разработихме програма, чиято цел е чрез късо кино да подобрим взаимоотношенията между децата, до колкото може и да намаляваме нивата на агресия", допълни Спасов.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.

Радиоразходката днес е посветена на последните месеци на Яворов - малко след смъртта на Лора Каравелова и вторият успешен опит за самоубийство. Началото на края е в дома на сем.Тихови в края на 1913 г. Сградата сега не съществува. Освен спомените на Яворов, цитираме в-к "Утро" и в-к "Мир". Убийство или самоубийство? Всеки вестник споделя история -..
В Деня на будителите, но и на журналистиката, обръщаме внимание на списание "Любословие" и неговия издател - Константин Фотинов. Славейко Докузов от Историческия музей в Самоков е наш събеседник и един от съставителите на изложбата, посветена на 240-та годишнина от рождението на Константин Фотинов: На откриването, директорът на музея казва, че "не е..
Името на първата българска дипломирана лекарка и една от най-големите дарителки от началото на ХХ век тъне в незаслужено забвение. Освен в родното ѝ Габрово, където окръжната болница носи нейното име. А д-р Тота Венкова Чехларова се посвещава на бедните и на страдащите, за да потисне травмата от трагично завършила любов. За споделените ѝ..
Бояна Гяурова и Марта Москова в аванс ни представят Международният форум за графичен дизайн "Мелба дизайн" - очаквайте ни на 8 на живо от там: "Всяка година фестивалът расте. Основният фокус е лекционният симпозиум със 7 дизайнера от Европа. Винаги да има от всичко за всеки. Куратори, организатори на подобни събития. На 6 откриваме изложбата..
"Танцът на епохите" е зрелищен спектакъл от Турция. Продуцентът Георги Радев представя националното му турне в България: "Двигателят на това пищно шоу поставя мост между народите чрез културата. Танците през вековете се сравняват с "Огъня на Анадола", но тук всеки танц е етюд от различна епоха. Чак до елементи на хип-хоп. По официални данни..
Представяне за България на новата платформа „ Female Film Club (FFC) ” - глобална общност за жени, които се занимават с кино. Представя ни я Красимира Белев - актриса, продуцент и сценарист, която живее и работи в Лос Анджелис: "Платформата е създадена преди 4 години по време на КОВИД. В момента има над 3000 души от 66 държави. Сега я направихме и..
Забравената история на сестрата на Иван Шишман – Кера Тамара – оживява в пищния исторически роман "Корона за княгинята" от Ангелина Ангелова, която ни гостува по този повод: "С времето Денят на будителите придоби по-голямо значение за мен. А като превърнеш езика в професия денят е още по-важен. Романът е определян и за исторически, но за мен е и..