"А иначе причината да имаме проблем преобладаващо през зимата, обикновено я свързваме с въздушното замърсяване, а не само и единствено с причинителите. Замърсяването довежда до намаляване на имунната реакция на дихателните пътища и това води до по-висока честота на инфекциите", коментира д-р Симидчиев.
Той отбеляза, че след последния пик на ковид, нивото на заболяването е спаднало до нула, а сегашната нова вълна се дължи на това, че вариантът на вируса е нов и по-заразен. Освен това каза, че не е толкова важно хората да бъдат принудени да спазват мерките, а по-скоро да бъдат запознати и да бъдат убедени в това, какво трябва да се прави.
Според д-р Симидчиев, два са основните механизми, които могат да въздействат на пандемията – носенето на маски (които в зависимост от модела намаляват вероятността на зараза от 20 до 45%), както и ваксинацията.
"Има липса на структурираност на информационната кампания, която да обяснява на хората, че така, както по една случайност вирусът може да е по-лек, така и по същата случайност следващият вариант може да е по-тежък. Тъй като еволюционно вирусът трябва да става по-заразен за да оцелява, няма никакъв еволюционен императив той да бъде по-лек", сподели д-р Симидчиев.
Той посочи, че при наличието на зараза, която е масова се налагат мерки, които да обхващат всички, на ниво общност и общество.
" Би било отговорно поведение да се опитаме да направим всичко, дори с цената на това, че политически резултатите на някои от участниците могат да бъдат по-ниски, но да направим нещо така, щото да не добавяме и политическа нестабилност към цялата останала външна нестабилност от войната, от продоволствената криза, от икономическата и финансовата криза, и сега зараждащата се здравна. Към това да не добавяме и политическа криза", сподели той.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
Икономическият и социален съвет представи визия за развитието на пенсионната система в България, включително и за капиталовите стълбове. Това стана в рамките на дискусия за дългосрочното развитие на пенсионната система и обсъждането на изводите, застъпени в доклада "Анализ на действащата пенсионна система и предложения за нейното усъвършенстване",..
Шофьорът, който в нощта срещу понеделник причини тежка катастрофа на кръстовището на бул. „Тодор Александров” и ул. „Средна гора“ в София, е бил без книжка, пиян с 2.34 промила алкохол в кръвта и надрусан с кокаин и метамфетамин. От днес той вече е с три обвинения за катастрофата. Това стана ясно от брифинг на наблюдаващия прокурор Ралица Първанова,..
144 страници, посветени на Българското национално радио , предлага последния брой на списание "ЛИК" по случай 90-годишнината на обществената медия. Изданието на Българската телеграфна агенция (БТА) е озаглавено "БНР 90 години по-късно" и ще бъде представено днес от 17.00 часа в Мраморното фоайе на БНР на бул. "Драган Цанков" 4...
Стартира продажбата на билети за дербито ЦСКА - Левски. Двубоят от 23-ия кръг на Първа лига ще се изиграе на 2 март (неделя) от 14:00 часа. Пропуските са по 25 лева за секторите “А” и “В” и по 15 лева за “Г” и “Б”. На стадиона може да има максимум 32 000 зрители, а капацитетът на “Васил Левски” е 43 000. Причината е, че по изискване на полицията са..
Пет години след идеите-композиции и записи на о. Ливингстън, Теодосий Спасов "сглобява" албума "Антарктически приказки" в студиото на Иван Шопов. В студиото на БНР-Радио София световният кавалджия нарече албума "злополучен", защото точно тогава – през 2019-а и 2 години след това, ковид пандемията "фиксирала" проекта. Теодосий Спасов..
Бившият футболен национал на България Георги Пашов създаде първия по рода си наръчник, разкриващ стъпките, които могат да помогнат на младите да станат професионални футболисти. Книгата "Как да стана професионален футболист? 6-те компонента за успеха" ще помогне на състезателите да изградят дисциплина, увереност и мотивация. Спортът трябва да..
Почистващите фирми, които обслужват "Овча купел“ се справят добре, коментира пред Радио София кметът на района Ангел Стефанов. "Всяка година се актуализират площите, които трябва да се метат и мият. Напълно възможно е да се пропусне някой нов тротоар или блок. Разчитаме и на активността на гражданите, които да сигнализират, че има нова улица..