"Малко е наивно вече да говорим за теория на конспирациите, защото първо много от тях постепенно се доказаха като истина и второ, много от тях послужиха като оръжие за дискредитиране на голяма част от интелигенцията, която имаше нещо да каже против налагащия се политико-медиен режим на "корона страха". Естествено е, че Ханс-Йоахим Маац не отрича наличието на пандемията, наличието на такъв вирус, който витае срещу нас, но той посочва също така големия отказ и неуспешния метод, по който публично правните медии се опитаха да овладеят страха от тази пандемия", каза Петрушев.
Той добави, че медиите са наложили по-скоро страх в обществото, отколкото неговото преодоляване, а авторът изследва психологическите травми, които са нанесени още в детството и които всеки от нас има.
"Страхът има две основни функции - или се бий, или бягай. В момента на пандемията, когато човек е затворен вкъщи той нито може да се бие, нито може да бяга", коментира Петрушев. Той добави, че имаме общество, в което няма как да бъдат интегрирани чрез компенсаторни механизми проблемите на страха.
По думите на преводача, авторът говори за това, че се намираме в една финансово капиталистическа нормопатия, което е термин изкован от него и означава, че "новото нормално", което е патологично в обществото се възприема за нормално. Тоест, патологиите са интегрирани като част от нормалността.
"Ние сме в един канал и вървим по един улей, по който обществото става все по-травмирано, все по-несъзнателно се е понесло в една латентна маса от скролване и загубване на себе си в нереалното", сподели той и добави, че ролята на психотерапевт може да бъде изиграна от самата книга.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
За предстоящата премиера на "Веселата вдовица" в Националния музикален театър говорим с двама от "виновниците" за събитието. Началото е със Стефан Илчев, един от солистите: "Подготовката е много голямо преживяване - никога не знаем какво да очакваме. Режисьорът Валентин Ганев много разбира целия процес - музикалния, заедно с визуалния. Благодарение на..
Албена Ненкова има зад гърба си няколко книги – трилогията за „Софиянката, която слага всичко в тигана“, книги за виното и книга за ракията (с разкази по тази интригуваща тема). Родена в София, израснала като малка в Ловеч при баба си, Албена живее интересен и пълнокръвен живот. Така е и като човек. Била е в националния отбор по синхронно..
Приемаме, че информирането е нещо добро, но знаем, че всичко има две страни. Досега обаче никой не е поглеждал на този процес както п роф. Ювал Харари. Той хвърля сянка на съмнение върху това твърдение, казвайки, че под информация се разбира: 1. това, което ни дава знания за света, а 2. – това, което подрежда света. В единия..
Разказът е на Снежана Маринова - краевед, изследовател на историята на Стара Загора и съавтор на книгата “Мозайка от миналото на Стара Загора”:
Как се казва сега кварталът, кой носи орлите, откъдето започва и още любопитни неща - в звуковия файл: И още: кои са сградите на "портата" на т.н. "трета извънградска част"? Какво е имало на мястото на Полиграфическия к-т? Още подробности от спомените на майката на Драган Тенев, който разказва за обитателите на квартала, в който прекарва почти 70 г...
В рамките само на една година телевизионната легенда Иван Гарелов губи и двете си съпруги, които обича - бившата и настоящата. И Василка Гарелова (запазва фамилията му след развода, заради двете им деца), и Донка Стамболийска са журналистки. Но само дама със същата професия би могла да разбере отдадеността на работата и рисковете, които поема..
Мая Бочева-Уики, художник-илюстратор и издател на детски книги-игри представя д ебютния си късометражен анимационен филм „Кой светна Луната?“, реализиран с подкрепата на НФЦ. Филмът вече е с номинация за „Златен ритон“ и е създаден по едноименната книга, с която децата ще се запознаят след прожекцията (1 март, 17 ч., вход свободен - сцена Централни..