Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Кой е българският победител в „Startup World Cup”?

Той се казва Георги Георгиев и се надява, че в България "ще престанем да правим далавера и ще започнем да развиваме истински бизнес"

Има за какво да е щастлив победителят Георги Георгиев
Снимка: EURODEA

Конкурсът „Startup World Cup Bulgaria” приключи и избра победител, който ще замине в Америка на последния кръг от световното състезание.

В Сан Франциско българите ще покажат своите постижения и в конкуренция от други предприемачи от десетки страни ще се състезават за награда от 1 милион долара.

Как е протекло третото издание от квалификацията у нас пред БНР-Радио София разказа Преслав Бобев, председател на Европейската асоциация на дигиталните експерти (EURODEA).

Тази година са участвали са над 40 стартъпа, на изключително високо ниво.

„Това, което най-много се открои е наличието на нови компании, които все повече и повече залагат на изкуствения интелект, емплементират го в уникалността на продукта или решението, което са създали и предлагат“, поясни Бобев. И подчерта, че от няколко години България е един своеобразен хъб на Балканите за развитието на стартъп еко системата.



„Щастливи сме за победата, но още повече, че ще представляваме България в състезанието в САЩ“, каза в разговор на Данаил Конов победителят Георги Георгиев. С използването на изкуствен интелект неговата компания е създала платформа за маркетингова автоматизация, която персонализира сайта и мултиканала, предлага потребителско преживяване, повишение приходите на онлайн бизнесите чрез силни връзки и емпатия с потребителите.

„В конкурса видяхме страхотни стартъпи. Нас ни отличава това, че сме малко по-напред от другите в някои отношения, създали сме по-сложен продукт. Имаме клиенти и в Турция, Гърция, Румъния, Хърватска. Хората дават добра оценка“, отбеляза Георгиев.

Той обърна внимание на значението на персонализацията в милиардния дигитален пазар, което улеснява в разбирането на приоритетите и предпочитанията на клиентите, създаването на „уникална потребителска пътека“ за всеки купувач.

Разказа и за пътя си, в който с партньорите си е трябвало да вложи „огромно количество работа“.

„Трябва човек много да вярва в това, което прави и - честно казано - не трябва да го прави за парите, а  за това, че променя нещо в света – в по-добра посока.“

По думите на Георгиев от държавата „подкрепата е нулева, дори отрицателна“. Добре, че е добра стартъп еко системата.


По публикацията работи: Георги Нейков


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Ванча Дойчева и проф. Димитър Шойлев

Адресите на любовта – Ванча Дойчева и проф. Димитър Шойлев

"Ние сме като двете половинки на една ябълка", казва актрисата за съпруга си, известния хирург-ортопед. Когато се запознават, той не подозира, че красавицата със сини очи по която хлътва на мига, е звезда на Народния театър. По онова време Димитър Шойлев от десет години работи и специализира в Полша при прочутия ортопед акад. Адам Груца и..

публикувано на 27.08.24 в 21:13
Доц. д-р Костадин Коларов и професор Игор Кононенко

Пране на пари и тероризъм - нова специалност в НБУ

"Противодействие на изпиране на пари и на финансиране на тероризма" е най-новата магистърска програма, разработена от Департамент "Национална и международна сигурност" в сътрудничество с Департамент "Икономика" на Нов български университет. Целта на програмата е да предложи обучение на широк кръг от потенциални студенти – служители в държавната..

публикувано на 27.08.24 в 18:31

Мениджър за един ден

module id="m304" class="">Какви са мечтите на младите българи? Подробности ще чуете от Георги Илиев, "Джуниър Ачийвмънт България", който е от организаторите на събитието, което всяка година дава възможност на амбициозни младежи от цялата страна да разберат как работи бизнесът отвътре, помагайки им да изберат бъдещето си професионално развитие. На 24..

публикувано на 27.08.24 в 16:58

Поколенческите различия в трудовата среда

Анализ на Българската стопанска камара (БСК) в партньорство с КНСБ са насочени към изследване на възрастовото многообразие и поколенческите различия в работната сила в 5 икономически сектора - "консервна промишленост", "дървообработваща и мебелна промишленост", "металургия", "производство на пиво", "търговия с петролни продукти".  Томчо Томов,..

публикувано на 27.08.24 в 15:55
През 1966 г.

Понеделници с 10 филма, заснети в София

Как е изглеждала София през изминалите десетилетия може да се види и в българските филми, снимани в българската столица. Последните поколения надали могат да си представят живота, хората и движението по софийските улици само по разкази и картички, но в помощ на младите зрители идва инициативата на кино "Влайкова" . Тя е озаглавена..

публикувано на 27.08.24 в 12:19

Магия, необятност, свобода движат Йоанна Лязова във фотографията

Йоанна Лязова е моден и концептуален фотограф. Тя винаги е обичала да снима, дали с телефон или със стар фотоапарат, но идва момент, в който решава да превърне това хоби в професия. "Един ден просто видях обява за стартираща академия по фотография и си казах: това е, сега е моментът, сега или никога! Всъщност след това менторът много успя да..

публикувано на 27.08.24 в 11:43