По думите му разходите за електроенергия са около 100 хиляди лева на месец в цялата система на БНР, от които около половината се падат на сградите в София - 50 хиляди лева месечно и около половин милион лева годишно. Как това може да се подобри?
"Варианти има. Естествено нещата опират до това, че като всяка една инвестиция трябва да се отделят средства в началото, за да има полза в по-дългосрочен план. Проблемите, от които страда Националното радио не са уникални за нас, те са по-скоро симптоматични за може би почти всички публични и обществени организации в страната. Обикновено имаме твърде краткосрочно планиране. Знаете, че бюджетната процедура въпреки всички тригодишни планове, на практика си върви година за година и всяка една година всичко започва отначало, което прави много трудно залагането на някаква дългосрочна инвестиция. Ние например сме мислили в посока изграждане на фотоволтаична централа на покрива на двете сгради. Те са сравнително подходящи за тази цел, тъй като покривите са плоски и удобни", отбеляза Митев.
Той посочи, че в конкретния случай има разработени доклади с конкретни проекти, съгласно които при инвестиция от около 600-700 хиляди лева за изграждането на такава централа бихме имали пълна възвращаемост. Според докладите средният период за пълна възвращаемост на инвестицията би бил между 6 и 7 години.
"Проблемът е, че няма откъде да се вземат средства за първоначалната инвестиция, предвид тази особеност на бюджетирането. Нашите капиталови разходи са непроменени от 2012 година и в нито един момент няма как да отделим над половин милион лева", отбеляза Митев.
"Да не забравяме, че Радиото по същността си е технологична компания. Навсякъде около нас има микрофони, пултове, компютри и всичко това е скъпа техника. Ние не сме една обикновена администрация за да са ни необходими само бюра и лаптопи. И това е проблем, тъй като всяка година възможностите ни стават реално все по-малки", каза той. Освен това поясни, че проблем в публичния сектор е, че когато се бюджетира, обикновено парите стигат за основната дейност. Много рядко разчетите включват и средства необходими за поддръжка на материалната база.
"При нас дори и работата "на парче" ще е проблем, тъй като бюджетът ни буквално е парцелиран до стотинка. Той на първо четене изглежда огромен, но на практика 70% от него отива за заплати, хонорари и осигуровки, тоест за разходите за персонал. От останалата част, от която основните пера са разходите за радиоразпръскване, които са около 7 милиона на година. Около 3 милиона плащаме за авторски и сродни права, които пак са пряко свързани с програмата, без това не можем", поясни Митев. И добави:
"На много от обществените организации им е лепнат етикета, че са твърде старомодни, неефективни, не работят добре. Важно е да покажем на обществото в крайна сметка, заради което съществуваме, че организацията се развива като една модерна и динамична медийна организация, доколкото ситуацията ни го позволява. Но още по-важното е, не само какъв ще изглежда имиджът ни отвън за аудиторията, а какъв ще изглежда имиджът на организацията за хората, които работят в нея. Една подобна мярка смятам, би повдигнала малко самочувствието на всеки един човек работещ в Радиото."
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
Тази вечер седмичните коментатори във "Форум", заедно с водещия Константин Лавсов, обсъждаха някои злободневни теми и припомниха близкото минало: коментар за президента Румен Радев и политиката, която води вече 9 години; до каква степен сме се развили като гражданско общество; за корупцията и за предприемачеството в България; войната в..
Искане за оставка на директора на дирекция „Управление и анализ на трафика“ в Столичната община поискаха от групата на „Продължаваме промяната-Демократична България“ (Спаси София) в Столичния общински съвет. Димитър Петров, който заема длъжността 12 г., трябва да бъде отстранен, заради сключени неизгодни договори за пътни маркировки, светофари и..
През миналата година беше подготвяна промяна в наредбата за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти. В момента, за да израсте в кариерата учител или възпитател, трябва да отговаря на няколко изисквания като стаж, професионална квалификационна степен и др., но и да е преминал атестиране в..
От тази година се налага редуциране с три пъти на ползвателите по Програма за патронажна грижа в община Костинброд . Намалението се случва, заради свития бюджет по програмата „Грижа в дома“, която се финансира чрез Министерството на труда и социалната политика. Така Костинброд е поредната българска община, която променя рамката, в която съществува..
Защо се случват лавини? Къде и кога най-често падат? Какво можем да правим, за да ограничим риска от лавинни инциденти? Какви базови спасителни техники за откриване на пострадал при инцидент трябва да усвоим, за да сме по-спокойни при разходка по снежните планински склонове?. Тези и други въпроси е добре не само да си зададем, но и да..
Новата постановка "Билет до Америка" на режисьора Ивайло Христов по идея на Мартин Макариев и Луиза Григорова-Макариев и текст на Биляна Тодорова ще се играе отново на 30 януари, след което тръгва към зрителите от страната. Турнето им започва през февруари и се планира да завърши в Берлин. В главните роли на стендъп комика Емил Гатев и на..
Достатъчно ли са детските специалисти, които да предоставят качествени услуги за най-малките пациенти у нас? Решен ли е проблемът и в съседен Перник, където поради отпуск на трима от педиатрите в МБАЛ „Рахила Ангелова“ не беше осигурена 24-часова лекарска грижа за децата. “За съжаление, този разговор остава един и същ в годините. Имаше светлина в..