До май 2024 г. ще е готова като конструкция станцията, отдаваща почит на синята легенда Георги Аспарухов-Гунди, съобщават от "Метрополитен" ЕАД - София.
Конструктивните работи на първата метростанция от разширението на третата линия по бул. „Владимир Вазов” - МС ”Стадион Георги Аспарухов” са в напреднал етап и конструкцията на ниво вестибюл е приключена. Спирката е разположена под южното платно на бул. „Владимир Вазов”, на кръстовището му с улиците „Васил Кънчев” и „Река Велека”. Станцията се изгражда по смесен метод – Милански плюс надграждане.
В момента се изпълняват строителни работи на ниво перон, които трябва да приключат в първите месеци на 2024 г. Паралелно с тях се извършват и архитектурно-строителни работи. Като завършена конструкция станцията ще бъде готова в периода април-май, след което ще стартира работата по т.нар. представителна архитектура на спирката. Окончателно станцията, заедно с другите две в отсечката – МС „Тракия” и МС „Владимир Вазов”, трябва да са готови в края на 2025 г.
Напредва изграждането на първичната облицовка в тунела (дълъг 580 м) между сега съществуващата станция „Хаджи Димитър” и новата „Стадион Георги Аспарухов”.
Високите подпочвени води и слабите почви по трасето на тунела предопределят много тежки укрепителни мероприятия - анкери, усилване на почвата с инжекции, директно вкарване на бетон в свлечени зони, където се образуват каверни и те трябва да бъдат запълнени. С огромно количесво бетон и цимент върви изпълнението на всеки метър от този тунел, отбелязват от дружеството.
Автор на дизайна е арх. Ирена Дерлипанска. Спортният клуб “Левски” е в основата на идеята за тази станция, затова синият цвят присъства навсякъде – в различни форми и плоскости. Атрактивен детайл от дизайна на станцията ще бъде пространствена решетка, в чийто елементи ще има вградени като пластики различни фигури на спортисти.
Елисавета Станчева, изкуствовед, за дискусията „На ръба“, в която композиторът Петър Керкелов разказва за създаването на новата си пиеса. Какво се случва, когато музиката премине отвъд познатото и експериментира с нови форми, звуци и идеи? Как се изгражда музикална драматургия, която преплита класическо звучене с електронни елементи? Среща-дискусия..
Музикалният спектакъл „Три тенора…и още нещо“ на Камерна опера Благоевград с диригент Георги Еленков ще гостува в София на 23 май на сцената на театър „Сълза и смях“. По този повод ни гостуват двама от участващите трима тенори – Михаил Михайлов и Юрий Николов: "Винаги е удоволствието като трима тенора, които са и приятели, са заедно на сцена...
Мария Карагьозова ни представя Фестивала на училищните и младежките оркестри, организиран от Асоциацията на фестивалите в България и финансирани от Национален фонд Култура: "Оркестрите загубиха част от структурата си по време на пандемията. Фестивалът насърчава отново децата в тези оркестри. Той е трибуна на музиканти-любители. Не съревнование..
Как е описвана Съдебната палата в софийската преса в началото на 40-те години на миналия век, къде и кога е имало проекти да бъде изградена тя още в края на 19 век и началото на 20 век? Още в спомените на Георги Каназирски-Верин, "Шишковия трамвай" за Бали Ефенди, който е тръгвал от мястото на днешната Съдебна палата. Проектът Екс Професо на..
Разговорът е с изследователите и генеалози Светлана Дяконова - Арсен - потомка на голям род от Банско и секретар на Българската генеалогична федерация “Родознание” и Ивелин Любенов - индивидуален член на Българската генеалогична федерация ‘Родознание”: Във втората част продължаваме с другите хаджии и техните фамилии: "Срещаме графити от 1771 за..
Писателят Васил Попов за сериала по романа му Мамник и издаването на следващия, Лехуса: "Докато пишех "Мамник" мислех, че жанровата литература не е разпространена в България, но се изненадах от интереса на различните възрасти. Снимките приключиха април. Предполагам, че ще е готов зимата. Натрупа се материал - скоро почвам третия. Съвсем различно..
Покана за танцов спектакъл TRAPтайм? от Захари Нанков, танцьор и хореограф: "Концепцията я реализирах преди 3 години, сега я повтарям с ученици от моята школа. Комбинирал съм стила в музиката трап с рагтайм - като музика и роман. Правя съпоставки между тези две епохи - тогава и сега, всичко минава през една игра. Проследяваме нишката как се променя..