Радио София не еднократни ви е представяло благотворителното движение #гудгейм. В миналото предаване ни гостува Мартин Кадинов, с когото свързваме не само този маратон. Тогава стана дума и за партньорството с Тук-Там и неслучайно започваме предаването с основателя ѝ Христо Бояджиев - до голяма степен на него и екипа му ще се падне отговорната задача да разпределят фонда, който ще събира даренията от тазгодишните усилия на екипа на #гг. Събитието е тук, в Twitch канала на #гудгейм.
"Ние сме тук от 16 години като мрежа за успех на младите. Геймингът е траектория на развитие. Разбирам защо се подценява. Фондът ни за стипендии "Иди учи и се върни" го имаме от 9 години, вече сме инвестирали по 1 млн. От последната година мислим повече за креативните индустрии. Имаме 53 стипендианти, 40 вече са се върнали в България.
С времето установихме критериите при селекцията, вкарваме външно жури, трудно може да ни заблудят. Вярваме в изграждането на общности от хора. Целта е април да почне процесът на кандидатстване. Бумът в АйТи бранша предстои и в креативните индустрии. Бъдещето е дигитално."
В продължение представяме “GenZ rEvolution” - изследване за гласа на младежите от поколение Z (16-24 години) – интервю с Андрей Илиев, един от създателите на Лидер Академия:
"Със сигурност е най-голямото изследване, събрахме 1240 души. То продължава и ще се радваме на обратна връзка. Говорим с грубите резултати, тепърва ще вадим пикантерии. Можем да видим разлика в отношението по полове. Да правим разлика в трите кариерни етапа, 16-20, 20-24 и 25-29. Всички останали сме 29+. Имаме забавяне от 1-2 години в поколенченските разделения тук, в Европа. В България е важно какво се е случило в живота на децата в периода 2004-2013. Коренно различен е начинът на комуникация.
Има поколенчески различия при мотивациите в пазара на труда. Двете страни там трябва да се чуят и да се разбират по-добре. Те виждат едно и също нещо от различни гледни точки. По-лесно ще е да се разберат. Засега работодателите избягват да наемат от поколението Z, действат консервативно, всичко е въпрос на разбиране, на комуникация.
Големите страни задават тона, но има и локален елемент. Тук той е свързан с глобализацията, която усетихме след влизането ни в ЕС. Истината е, че да можеш да оцениш нашето трябва да познаваш външното. Суровите резултати показват, че за това поколение автономността е по-важна, да могат да работят откъдето искат. Националното им самоопределяне е по-различно, то е глобално, не национално. Естествено е да мислиш за нещо с по-голям смисъл.
Само след 4 години цялата дефиниция за младежи (16-29), изцяло ще е поколение Z. Стремим се резултатите да ги вкараме в бизнес-доклад с прозрения. Да кажем: "това са техните търсения, мотивации, нагласи". Да дадем 100 стипендии и да възкресим истински смислените стажове в България. Важно е младият човек да даде от времето си преди да почне да получава пари. 60% от участниците в изследването искат възможност да правят нещо, в което са добри, а не просто пари. Номер 1 е да работят по смислени проекти - да си добър в това и да има кауза. Не е нужно да е обърнато към глада в Африка.
87% биха опитали предприемачество. Всеки може да бъде предприемач. Може да си на свободна практика или да работиш в компания с организационна култура, която ти го позволява. Себепознанието помага в лидерството - работим младите да се познават по-добре, за да разберат какъв тип лидери са.
На 13 април провеждаме конференцията “GenZ rEvolution”, ще поканим 100-те "изгряващи звезди", ще им издадем кариерни профили, в следващата година ще им го надграждаме и ще ги познаваме по-добре. При тестовете проблемите са, че са прогноза и че се оценяваш сам себе си в ситуации, които не си преживял. Не е задължително свързано с годините. Каквото и да се случи след края на стажа, и двете страни ще са щастливи."
В последния час питаме можеш ли да създадеш игра за 48 часа? HardcoreGameJam 2024, голямото предизвикателство за създателите на игри, се завръща в София – интервю с един от организаторите, д-р Ангел Марчев:
"От десетилетие това ми е като Нова година. Има 600 локации по цял свят, правят се няколко хиляди игри и съм горд, че сме част. Темата всеки път е оригинална. Да направиш една игра изпипана е по-различен жанр. Тук се правят демо - нищо излишно, което не е веднага необходимо. Правиш работеща игра и после допълваш. Тук бързо трябва да се мине фазата на гейм-дизайн. На български става дума за гейм-проектант, архитект. Той измисля игровите механики, историите, обвивката. Той обмисля баланса на играта. Хем предизвикателна, хем да не е нито лесна, нито трудна. След това се включват девелопърите и художниците, също ако е нужно и аудио-артистите. Девелопърите работят до последно.
Темата тази година е "Make me laugh" - от една страна е универсална, но това е по-трудно, да кажеш на някого "смей се!" и той да се смее. Търсиш твоя трактовка, каламбур. Темата е отворена - кой както я разбира. Няма общ подход. Притеснява ме да няма много клоуни - опитните джамъри ще гледат да ги избегнат. Поне половината от дошлите идват за пръв път, всички си отидоха с усмивка - така да се каже, изпълниха темата.
Партньори ни осигуриха фино настроен ИИ-гейм дизайнер. Той не те заменя, само помага. Тези, които искат да изиграят игрите, които се правят - имаме отворени врати в зала 200 на Стопанския факултет на СУ на Цариградско шосе след 13 ч.. Иначе всички игри се качват на сайта на Глобал гейм джам, вече има разумна търсачка за игри, могат да се намират и по локации. Там има десетки хиляди.
Започнах да работя на компютър на 3 и половина години, на 6 написах първата си програма. Но за всяко нещо си има доза. По мое време се комбинираха се компютърни игри с физически.
За предстоящата премиера на "Веселата вдовица" в Националния музикален театър говорим с двама от "виновниците" за събитието. Началото е със Стефан Илчев, един от солистите: "Подготовката е много голямо преживяване - никога не знаем какво да очакваме. Режисьорът Валентин Ганев много разбира целия процес - музикалния, заедно с визуалния. Благодарение на..
Албена Ненкова има зад гърба си няколко книги – трилогията за „Софиянката, която слага всичко в тигана“, книги за виното и книга за ракията (с разкази по тази интригуваща тема). Родена в София, израснала като малка в Ловеч при баба си, Албена живее интересен и пълнокръвен живот. Така е и като човек. Била е в националния отбор по синхронно..
Приемаме, че информирането е нещо добро, но знаем, че всичко има две страни. Досега обаче никой не е поглеждал на този процес както п роф. Ювал Харари. Той хвърля сянка на съмнение върху това твърдение, казвайки, че под информация се разбира: 1. това, което ни дава знания за света, а 2. – това, което подрежда света. В единия..
Разказът е на Снежана Маринова - краевед, изследовател на историята на Стара Загора и съавтор на книгата “Мозайка от миналото на Стара Загора”:
Как се казва сега кварталът, кой носи орлите, откъдето започва и още любопитни неща - в звуковия файл: И още: кои са сградите на "портата" на т.н. "трета извънградска част"? Какво е имало на мястото на Полиграфическия к-т? Още подробности от спомените на майката на Драган Тенев, който разказва за обитателите на квартала, в който прекарва почти 70 г...
В рамките само на една година телевизионната легенда Иван Гарелов губи и двете си съпруги, които обича - бившата и настоящата. И Василка Гарелова (запазва фамилията му след развода, заради двете им деца), и Донка Стамболийска са журналистки. Но само дама със същата професия би могла да разбере отдадеността на работата и рисковете, които поема..
Мая Бочева-Уики, художник-илюстратор и издател на детски книги-игри представя д ебютния си късометражен анимационен филм „Кой светна Луната?“, реализиран с подкрепата на НФЦ. Филмът вече е с номинация за „Златен ритон“ и е създаден по едноименната книга, с която децата ще се запознаят след прожекцията (1 март, 17 ч., вход свободен - сцена Централни..