"Проблемите, които срещат потребителите не получават никакъв отзвук от гледна точка на действията на отговорните институции в различните сектори. В крайна сметка в повечето случаи хората са оставени да се справят сами - дали на принципа "проба-грешка", дали на принципа "да попитам някой препатил". Какво можем да кажем на хората: да събират повече информация преди да предприемат стъпки за сключването на един или друг договор най-вече, когато се касае за договорни отношения и много внимателно да четат каузите. Действително може да се каже, че е досадно, понякога тези текстове дори са неразбираеми и ако е така е добре да се консултират с някого, който има повече информация, повече знания и повече опит", сподели тя.
По думите й институциите са тези, които трябва да следят за нелоялните търговски практики превантивно и ефективно, за това да не се срещат такива нарушения, които ощетяват потребителите и нарушават икономическите им интереси.
"Когато говорим за неравноправни клаузи има цяла една европейска директива и когато има подобен тип несправедливи уговорки в потребителските договори, това означава, че ние нарушаваме национално и европейско законодателство. А какво могат да направят контролните органи в лицето на КЗП? Тя трябва да прегледа тези общи условия и преди те да влязат в сила ако счита, че има уговорки, които ощетяват потребителите и дават повече права на търговеца, то тогава трябва да се намесят и да поискат клаузата да бъде коригирана. Това е едно от малкото нарушения, за които в потребителското законодателство не е предвидена санкция, но е предвидена мярка. За мен това е по-важното, а мярката е да се поиска отстраняването на тази клауза, или редактирането й така, че да се възстанови справедливостта", отбеляза Руменова.
Резултатите от започналите на 26 април 2024 г. проверки за нелоялни практики при туристическите пътувания сочат, че в доста от случаите организаторите нямат лиценз и, че не се издават задължителните ваучери с предплатени услуги. Неглижиран проблем е и сивият сектор, каза Руменова и посъветва хората да избягват нерегламентирано настаняване. При такова хората поемат риск или да не бъдат настанени, или да не бъдат доволни от условията. Освен това застраховката "Отговорност" е гаранция, че ако туроператорът изпадне в несъстоятелност ще можем да получим парите си обратно.
"Удобството когато ползваме туроператор е, че той при всички положения ще трябва да подсигури свой представител, към който да отправяме своите претенции, когато нещо не се изпълнява по програмата, която ни е представена. Освен, че ние ще контактуваме с този представител на агенцията нищо не ни спира да отправим своята претенция паралелно и към представителя на обекта, в който е възникнал проблемът. Това ще даде възможност за оперативна реакция. Ние не сме длъжни да изтърпим целия дискомфорт по време на нашето пътуване. Ако може е добре проблемът да се реши в движение - дали да ни бъде върната част от сумата за услуга, която не може по обективни причини да ни бъде предоставена, или пък да ни бъде предложена алтернативна услуга, която бихме приели за сметка на тази, която не можем да получим", заяви Руменова.
Тя посъветва всичко да бъде в писмен вид, тъй като така ще имаме доказателство и да не се доверяваме на устни уговорки. Срокът за подаване на жалба е 14 дни от установяване на несъответствието. В случаите на стачкуващи служители на авиокомпании туристите могат да изискват обезщетение, докато при природни катаклизми не могат, защото това вече не са форсмажорни обстоятелства.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
В Банкя стартира реализацията на проекта "Богини на водата“. Целта е да се предостави на младите хора платформа за изразяване на собствената им идентичност, талант, вълнения и емоции чрез изкуството, съобщиха от пресцентъра на район „Банкя“. Проектът се реализира от сдружение "Благ ден“ в партньорство с района, като основната идея е осмисляне..
19 май е Световен ден за дарителство на майчина кърма . С различни инициативи празникът бе отбелязан и от Банката за майчина кърма в София , която е единствена по рода си в България и една от малкото подобни структури на Балканския полуостров. Открита е на 1 юни 1989 година от Министерство на народното здраве. Тя събира, съхранява и обработва..
След Сакар, Костинброд и Провадия, от фондация "Биоразнообразие“ са се заели със задачата да проучат и възстановят съществуващи чешми на Витоша. Заедно с експертите от Природния парк, те вече са обиколили девет чешми в северната част на Витоша, около Златните мостове. Чешмите са в различно състояние – някои са с хубави фасади, но с разпадаща се суха..
Правителството ще осигури 15 милиона лева допълнително към субсидията на градския транспорт на София, съобщи премиерът Росен Желязков след среща със синдикални лидери, на която не е присъствал столичният кмет. Свидетели сме на решаване на проблем от хора, които участваха в създаването му, коментира кметът на София Васил Терзиев: "Какво..
Тенденцията при основните хранителни стоки на българския пазар в момента е спад в цените – това се отчита от 28 април насам. Но в сравнение с миналата пролет това намаление в цените се забави с 15 дни . Това коментира пред БНР-Радио София Владимир Иванов, председател на Държавната комисия по стокови борси и тържища. Ако има..
Изложбата "От Златю Бояджиев до Любен Зидаров. Пейзажи от колекцията на Художествена галерия - Пазарджик” гостува в София. Тя може да бъде посетена до 26 май в Галерия Artmark. Експозицията включва над 30 произведения, подбрани от постоянния фонд на галерията в Пазарджик. Творбите се показват за първи път в столицата. Пейзаж, Любен Зидаров..
Българската култура празнува 24 май в сърцето на Барселона със събитието под надслов "Ние и буквите" , което ще събере българската общност и приятелите на България в Каталуния, за да почетат значението на езика, писмеността и творчеството. Събитието предлага съвременен прочит на традицията чрез калиграфска изложба на кирилица от артистичния..