“Позагубихме връзката с настоящето, говорейки си повече за злободневие и затова връзката към миналото е нещото, което приземява нещата”, допълва Георги Проданов. За снимките той разказва, че повечето са направени от чужденци, които са минавали през страната ни и са били силно привлечени от пазарите ни.
“Виждаме моментна снимка на едно минало, което няма как иначе да бъде разказано и то минало, през очите на други хора. От тази гледна точка, благодарение на това усложнено наше ежедневие, сме в ситуация да преживеем последните век и половина и в интернет, и в архивите”, посочва той.
Паметта за местата и съвременните им измерения, ще бъде събудена и от звуков ъгъл у тези, които помнят пъстротата на пазарите и ще пробуди любопитство и почти 3D изживявания, за онези, които не помнят. Най-интересните и емблематични пазарски лафове и импровизации, ще бъдат организирани по теми като аудиофайлове.
Този подход има стойност и като документ за историята на киното. Ще бъде пооткрехната и завесата към професията на Мариана Вълканова, а зрителите ще научат как се е записвал звукът в киното през времето.
Проследено е развитието на Женския пазар още от времето, когато пазарът е бил естественото тържище пред Джамията, характерно за типичния османски град, през периода на европеизирането на столицата по време на Княжество България и изместването му, където е сега и продължава да бъде екзотиката на един град на ръба между Ориента и Европа.
Разказът е разгърнат чак до днешни дни, когато той става и място за творческа провокация, включително с новите събития, организирани там, като Weekend пазар, Нощ на пазара, Винтидж пазар и други.
Проектът е осъществен с финансовата подкрепа на Национален фонд "Култура".
Чуйте повече в разговора на Лили Големинова в звуковия файл.
Страната ни е на шесто място е света по прекарано време в Тик Ток. С какво тази сравнително млада социална мрежа ангажира толкова голяма част от време ни, как работи нейния алгоритъм, какъв отпечатък постига върху обществото ни и как ще изглеждат бъдещите социални мрежи разказва в “Ритъмът на столицата” Етиен Янев, експерт по дигитален маркетинг с над 12..
Инициатива „Граждански бюджет за ученици“ на фондация „Малките стъпки“ има за цел учениците да получат възможност да управляват бюджет, който да подкрепя техните идеи, като така се приобщават към демократичните процеси още от ранна възраст. Идеята идва през международна мрежа, която се ръководи от организацията People Power, която разработва тази..
Рекордно кратко и рекордно дълго заседание на Столичния общински съвет, блокиране на работата на общинските съветници, заради избирането на ръководство 3 месеца и почти непрестанни спорове - това съпътства работата на местния парламент през тази година. Настоящият мандат започна трудно, а сякаш не идеологическите възгледи, а личните неразбирателства..
Оценките на българите за изминалата година в личен план вече трайно и рязко се отличават от тези за ситуацията в страната и света. 22% от анкетираните заявяват, че годината е била по-добра за тях и семействата им, срещу 24% - по-лоша. Мнозинството, 54% не намират промяна с предишната. Въпреки всички превратности на изминалите 12 месеца тези оценки са с..
Контактният център на Столичната община за подаване на неспешни сигнали в градската среда на София, писма, предложения, запитвания, жалби и заявления за достъп до обществена информация и в празничните дни не спира да получава информация от граждани за забелязани нередности. Днешните сигнали са подадени от различни квартали на София и са..
Коледен концерт за децата, които се лекуват в ИСУЛ и медиците, които са на работа по време на празниците, подготвиха деца от училища в София и страната. Инициативата започва преди 4 години, от 4 б клас на Националното музикално училище "Любомир Пипков“, а тази година се включват цели 4 училища. Зорница Стойкова е майка на едно от децата от..
Двадесет и второто издание на „Българската Коледа“ под патронажа на Президента на Република България продължава. Над 2 890 000 лева достигна набраната сума след края на благотворителния спектакъл, който се състоя в Народния театър „Иван Вазов“. Тази година кампанията е в подкрепа на децата с тежки хронични заболявания и състояния. От началото на..