Постановката е по текст на Яна Борисова. "Майсторска комбинация между романтика и хумор, преплетени в житейски ситуации. Съвременна пиеса за човешките взаимоотношения", посочи Валерия Минева.
Драматургът на Габровския театър Емилия Илиева избира текста, а самата Валерия е ученичка на Яна Борисова и посещава нейни класове по творческо писане.
"Знаят, че аз съм любител на нейната драматургия, на нейния стил и когато получих това предложение, беше повече от ясно, че отговорът ще е „да“. „Приятнострашно“ на Галин Стоев дълги години беше най-играният спектакъл на сцената на Театър 199, затова младата режисьорка е имала известно колебание за поставянето на пиесата, но важен фактор за решението й е било името на Яна Борисова, която с удоволствие е делегирала правата на пиесата на Валерия Минева.
“Бях много уважителна към текста, почти не съм съкращавала, но свободата която получих от нея, от автора, беше много важен момент на вдъхновение за мен“, посочва режисьорът.
Отдадена на работата си, романтична по душа, тя с лекота улавя погледа и мисълта на авторката на пиесата. В творческия процес пиесата се изгражда постепенно, докато всички започват да гледат в една посока. „Вече има живот на сцената!“, казва Минева.
"Приятнострашно“ по текст на Яна Борисова ще може да бъде видян на 22 ноември, от 19.30 часа. Музиката е на Петя Габрова, която работи в Програма „“Христо Ботев“ на БНР.
“Ще се радвам наистина зрителите да заповядат, защото забелязвам, че колкото повече зрители има в салона, толкова по-приятно и по-малко страшно е“, каза Валерия Минева.
Как започва творческия път на младата режисьорка ще разберете от разговора в звуковия файл.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..