Две свои книги ще представи пред почитатели и студенти актьорът Димитър Маринов тази вечер (Клуб "Перото", 18:00 ч.). По думите на самия автор, "Към сцената" и "Към екрана" не са учебници, а пътеводител, наръчник за актьора, в които разглежда различните методи/школи на обучение, особеностите на кастингите и някои професионални тънкости и правила, които Маринов е формулирал въз основа на своята практика. (Филмът "Зелена книга" (2018 г.) с участието на Виго Мортенсен, Димитър Маринов и други) взе "Оскар", бел. ред.)
Пред БНР-Радио София актьорът разказа за стъпките към професията, за ученическите сценки, в които го избирали да играе Дядо Коледа, за излизането на театралната сцена по член 9 (още преди да е завършил ВИТИЗ /НАТФИЗ), съветите на колеги като Крикор Азарян и Невена Коканова, които помни и до днес.
По думите му театърът дава основите на актьорството, след това киното е като преквалификация.
"За да бъдеш добър актьор, първо трябва да станеш добър човек, Изкуството не е професия, не е индустрия, а вяра", ми каза Невена Коканова. Не ти избираш актьорството, то те избира. Това е дарба – отбеляза Маринов в радиоефира. – Ние актьорите имаме най-лесната професия. Трябва само да научим текста, да се явяваме на кастинг и да идваме на снимачната площадка навреме. Всичко останало е талант…"
За него думата на 2024 г. е завръщане.
Подчерта, че кастингът за кино и телевизия е съвсем различен от този в театъра.
Обича всичко да си спомня, независимо от миналите система и време.
"И онова време роди много големи творци. Защото те имаха въображение.
Смята, че пред актьора най-големите пречки създават рутината, статуквото, инерцията, успокоението (=застой).
Чуйте целия разговор на Гергана Пейкова в звуковия файл.
Минко Ламбов за предстоящата премиера на концерта му за цигулка, акордеон и оркестър със солисти Светлин Русев и Вероника Тодорова: "На 29 януари от 19 ч. в Централния военен клуб е премиерата с оркестър Симфониета. Светлин е божество на цигулката, често го сравнявам със самурай. Запознахме се на един образователен концерт на Филхармонията,..
Кремена Николова - Флор от Софийската филхармония за предстоящия концерт на Филхармонията с полемичната за връзката си с Путин оперна дива Анна Нетребко: "Изключително щастливи сме да сме партньори на концерта на Анна Нетребко като съпровождащ оркестър. Изборът на нашия оркестър не е случаен, партнирахме ѝ в Букурещ с почти същата програма, основно -..
Проф. Илия Граматиков от Музикалната академия за лекцията си в СГХГ към изложбата "Европа в България": "Важно е да се подчертае, че това няма да е специализирана музиколожка лекция, тя е отворена до широка публика. Провокация и вдъхновение за мен бе изложбата. Доколко присъства музиката в тези картини? Кога и как се осмисля професионалната..
Ако приемствеността е едно от най-хубавите качества на БНР, то Радиотеатърът е значима част от сърцевината му. От основателите до техните наследници, от реализиращите го до поколенията, работещи с тях. Слушаме един от тонмайсторите, през чийто пулт е минала голяма част от продукцията на Радиотеатъра - Митко Василев, доцент в НБУ, в разговор с Боян..
Историческите сгради на БНР са темата на днешното ни предаване в деня на 90-та годишнина на Радиото с главно "Р": "Oт "Бенковски", в спомените на Кирил Разсуканов за Родно радио , през "Московска", на ъгъла с "Бенковски" заедно със Здравко Петров, до "Драган Цанков" 4 - старата сграда, с разказа на Теодор Караколев от фондация "Български архитектурен..
В Лозенец още кънти споменът от чутовните кабарета на Сирак Скитник и жена му Олга. Къщата им на ул. „Борова гора“ е създадена по съновидение Старите лозенчани и до днес си спомнят за домашното кабаре на една от най-известните двойки в София преди войната Сирак Скитник (основател на БНР) и съпругата му Олга, наричана от всички Сирачката...
Човекът в радиото и изкуствения интелект - Трябва ли да преосмислим БНР заради новите технологии и трябва ли общественото радио да има по-различен подход към използването на ИИ в сравнение с останалите медии? Събеседници : Никола Тулечки (НТ), инженер, който се занимава с работа с данни. Основател на Сдружение „Данни за добро“ и водещ на..