Марин Маринов е едно от най-новите, заслужаващи внимание, имена на българската художествена сцена. Той е част от най-младото поколение, работещо през последните няколко години.
Марин Маринов открива нова перспектива към класическата съвременна живопис, сред които са тревожността и фиксациите на съвременния човек, екзистенциалните въпроси и себепознанието.
В случая не става въпрос за прикрепяне към вече позната тема и нейните локални стилови разработки, в духа на българския неоекспресионизъм от 80-те години на миналия век, а за въвеждането на един рационален, сдържан, едновременно абстрактен и фигуративен, понякога дори академичен, авторски визуален език, който не разчита на яркочервени цветове и експресивно страдание - дори напротив, представя многопластово човешките психологически състояния - като резултат на едно по-дълбоко и рационализирано изследване.
Въпреки че показаните живописни серии се различават по своите формални белези, като колорит, формат, композиция, разработка на планове и деформации на формите, те всъщност представят едно общо и добре познато на историята на живописта търсене, което е фокусирано върху вътрешния свят на художника.
Художникът Марин Маринов бе гост в предаването “Радиокафе“, за да разкаже за предстоящото откриване на своята нова изложба в Цариброд, което ще бъде на 17 януари от 18.00 часа.
В изложбата, озаглавена “Марин“, ясно ще можем да проследим динамиката на стилови търсения, която варира от академично изградените голи фигури до напълно абстрактните и деформирани обекти, които макар на пръв поглед да са противоречиви като формални концепции, водят до внушението за преминаване от физическото към метафизическото и от реалистичното към абстрактното.
Това многопластово разгръщане на интелекта и чувствителността на автора не бива да се разбира като буквален израз на екзистенциална драма, нито пък трябва да се чете в определена последователност от действия, защото именно фрагментарността и компресията на историята са в основата на магнетичното въздействие на автопортрета - независимо дали в рамките на едно платно или на самостоятелна изложба.
Заглавието на експозицията е заигравка с името на художника и морската тематика (marine - морски от латински - бел.ред.).
В серията от 10 платна са залегнали теми за Аз-ът, за образа на човека в медитативна среда, казва авторът.
„Самата идея за тази изложба се роди през 2019 година, докато бях на бригада в Америка, където имах доста време да практикувам подводно гмуркане, защото работих като спасител в Анаполис, Мериленд. С напредването на моите възможности във водата усетих, че тя носи усещането, че си сам сред нищото, сам със себе си и тогава усещаш нещата много по-кристални, този мотив използвах по-късно, когато разработвах картините си – един чист образ и орнаментика, която е доста стилизирана“, разкри Марин Маринов.
“Имах тази потребност да свържа водата с моите картини“, допълни той.
Решава да вложи в експозицията нещо лично, познато, излизащо дълбоко от самия него – връзката с плуването – съприкосновението между тялото и водата.
“Веществеността на тялото ме интересува и исках да го претворя и на тези платна. И не случайно ракурсите на самите тела са изобразени в една преди стартова поза, с вдигнати ръце, за да се види триумфалният ефект, яросттта на моменти и спортния хъс“, коментира художникът.
Картините са маслена живопис върху платно. Използвана е нидерландска техника.
Още интересни аспекти за творческия процес и за това как се е стигнало до идеята изложбата на младия художник да бъде поставена в Цариброд, Сърбия, чуйте от разговора на Боян Бочев в звуковия файл.
"Енергийната ефективност в индустрията и дома" е темата на третото издание в рубриката "Мисли в зелено", която се осъществява между Радио София и Сдружение "Соларна академия - България". “Използването на фотоволтаици, както и добра изолация, помагат както за индустрията, така и за домакинствата на хората. Използването на енергийните източници доста..
Столичното предприятие за третиране на отпадъци (СПТО) завърши монтажа на нова мрежово свързана фотоволтаична система за собствено потребление. Системата, състояща се от 3356 фотоволтаични модула с капацитет 1862 kWp/час, е част от стратегическите усилия на Столична община за намаляване на разходите и въглеродния отпечатък. "Един от основните ни..
Голяма изложба "Древни находки и нови открития. Археологически сезон 2024" отваря врати днес в 16.00 часа в залата за временни експозиции (етаж 3) на Националния исторически музей. През 2024 г. Националният исторически музей проведе археологически проучвания и теренни изследвания на 22 обекта. В резултат на тях са открити над 1400 движими културни..
През днешния ден правителственият самолет ще прибере двамата български моряци, членове на екипажа на кораба „Галакси Лийдър“, които бяха задържани в плен в Йемен. Очаква се капитан Любомир Чанев и старши-помощник капитан Данаил Веселинов да кацнат на родна земя днес следобед. По разпореждане на министър-председателя Росен Желязков правителственият..
Министерството на иновациите и растежа и Министерството на образованието и науката работят активно за развитие на образователните технологии и технологичния трансфер. Това заяви зам.-министърът на иновациите и растежа Красимир Якимов на най-голямото изложение за иновации в образованието BETT 2025 в Лондон. Той откри българския щанд, организиран от..
В сутрешните часове в низините, котловините и протежението на р. Дунав ще има мъгла и намалена видимост с ниска облачност. Около обяд видимостта ще се подобри, облачността ще се разкъсва и намалява. Минималните температури ще са между минус 4° и 1°, за София – около минус 3°, максималните - между 7° и 12°, за София - около 7°, съобщават от Националния..
Тази вечер седмичните коментатори във "Форум", заедно с водещия Константин Лавсов, обсъждаха някои злободневни теми и припомниха близкото минало: коментар за президента Румен Радев и политиката, която води вече 9 години; до каква степен сме се развили като гражданско общество; за корупцията и за предприемачеството в България; войната в..