"Единственото, до което доведе упорството на Министерството на финансите и на столичния кмет, е това, че работниците са по-ядосани от сутринта и вече започнаха да коментират как ще се организират сами да запушат входовете на гаражите и в утрешния ден. Хората вече не могат да бъдат контролирани. Настоявахме от сутринта, от миналия месец, за среща, нямахме разбиране нито от министерството, нито от общината“, обясни Шопов.
По думите му, протестиращите работници са заявили, че няма да отстъпят в днешния ден. Те настояват за увеличение през тази година с 400 лева, следващата година - с 500, а през 2027 година - с 600 лв.
"Днес показахме не един и два фиша, които са на действителни работници, и с по-дълъг стаж, и с по-къс стаж, колко имат извънреден, нощен труд, прослужено време, за да стигнат до някакви суми, каквито се изнасят в медийното пространство от различни политици. Аз не мисля, че е редно да се оглеждаме в суми над 3500 лева на хора с 35-40 години трудов стаж и с над 30-40 часа извънреден труд на месец“, посочи Александър Шопов.
Той добави, че по данни от края на миналата година, около 40% от служителите в градския транспорт са в предпенсионна и пенсионна възраст. Ако заплатите бъдат увеличени, това ще доведе до по-голям интерес от страна на млади хора към професията, смята председателят на Федерацията на транспортните синдикати в КНСБ.
"Това е едното, другото са условията на труд. Както видяхме има някакви гласувания в Столичния общински съвет на средства за подобряване условията на труд, но топката се прехвърля вътре в СОС – едните го били гласували, пък обвиняват, че другите не го били разплатили. Работниците не са виновни за тези неуредици в СОС", каза Шопов.

От Центъра за градска мобилност съобщават, че към момента в София се движат само метрото и автобуси по линиите 12, 18, 20,21, 22, 24, 27, 29, 30 ,31, 81 ,86, 90, 117, 118, 119.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.

В средата на тази седмица гост-коментатор във "Форум" е Борис Грозданов - AI експерт в Института по отбрана и международна сигурност . А темите , върху които спря и разсъждава, бяха: Етически проблеми пред AI (изкуствения интелект) – носи ползи и не вреди на обществото Как да не губим връзката с действителността?..
Няма риск от преливане на реките в София, уверяват от пресцентъра на Столичната община. Все още не е приключил ремонтът на коритото на река Владайска в района на Женския пазар. Заради покачване на нивата ѝ след дъжда временно са спрени ремонтите по речния бряг. Заради това са струпани камъни и не става дума за срутване, какъвто сигнал бе получен в БНР.
Арика Адамс и Десислава Латинова гостуваха в БНР-Радио София, за да разкажат за музиката, която ги вълнува - тази, която създават, както и за концерта им, който предстои в четвъртък, 20 ноември. Арика Адамс е полуамериканка, родена в Денвър, Колорадо. Мести се със семейството си в България. Живее в Пловдив и много обича музиката. На концерта..
Във връзка с приемането на страната ни в еврозоната и приетите изисквания към търговците, от Българската вендинг асоциация (БВА) настояват отсрочка от един месец, в който да настроят автоматите за вендинг услуги. Вендинг машините позволяват хората да си платят и вземат кафе и други напитки или храни на самообслужване, без търговец.Те..
До 23 ноември водещи учени, експерти от практиката и представители на публичния сектор участват в дискусии за предизвикателствата и възможностите при изграждането на по-устойчиво и иновативно бъдеще. Повод и домакин за това е Стопанският факултет на Софийския университет "Св. Кл. Охридски" – организатор на 28-ата международна годишна..
Много често, когато човек е надарен в една област - например, много добър музикант, се оказва, че е талантлив и в други области на изкуството. Това правило потвърждава и вокалистът на "Рамщайн" Тил Линдеман, чиято стихосбирка “100 стихотворения” излиза на български език . Книгата на германския музикант е част от поредицата "Акустик" , част от..
Състоя се безплатна прожекция на документалния филм "The COP29 Bike Ride (Велопоходът към COP29)" – история за хора от дузина националности, които прекосяват 6 500 км с велосипеди, за да стигнат до климатичната конференция COP29 в Баку и да покажат, че колелото е много повече от средство за придвижване. Прожекцията и съпътстващата дискусия с..